Чи обов’язково треба заводити паперову трудову книжку працівнику, який вперше працевлаштовується на роботу?

Відповідно до ч. 3 ст. 24 КЗпП при укладенні трудового договору громадянин, який вперше приймається на роботу, має право подати вимогу про оформлення трудової книжки

Відповідно до ч. 2 ст. 48 КЗпП на вимогу працівника, який вперше приймається на роботу, трудова книжка оформляється роботодавцем в обов’язковому порядку не пізніше 5 днів після прийняття на роботу.

Де має бути зазначена вимога працівника щодо видачі трудової книжки?

Законодавством не передбачено, у якій формі (усній чи письмовій) має бути висловлене вимога про оформлення трудової книжки. Але цілком логічно, щоб особа, яка приймається на роботу вперше, зазначила умову про видачу трудової книжки вперше у заяві про прийняття на роботу.

Слід зазначити, що на сьогодні зберігає чинність Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України та Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 р. № 58 (далі — Інструкція № 58).

Заява про прийняття на роботу письмове волевиявлення особи на працевлаштування у конкретного роботодавця, завізоване уповноваженою особою роботодавця.

До відома:

ЗАЯВА — письмове офіційне повідомлення працівника (заявника), його твердження або прохання. Заява складається за довільною формою, однак багаторічною практикою вироблена певна схема розташування реквізитів i написання тексту цього документа.