До 10 червня 2026 року в Україні триває перехідний період цифровізації трудових книжок, протягом якого Пенсійний фонд України вносить відсутні відомості до Реєстру застрахованих осіб на підставі даних від працівників або роботодавців.
Електронна чи паперова трудова книжка: як правильно?
У період переходу до повноцінного електронного обліку дозволяється використання як електронної, так і паперової форми трудової книжки. Це передбачено чинним законодавством з метою забезпечення адаптації роботодавців і працівників до нових стандартів.
Після завершення процесу оцифрування паперові трудові книжки повертаються працівникам під підпис.
Вимога працівника — обов’язок роботодавця
Відповідно до статті 48 Кодексу законів про працю України, на вимогу працівника роботодавець зобов’язаний внести записи до паперової трудової книжки. Зокрема, йдеться про:
-
прийняття на роботу;
-
переведення;
-
звільнення;
-
заохочення і нагороди за успіхи в праці.
Якщо працівник влаштовується на роботу вперше і просить оформити паперову трудову книжку, роботодавець повинен зробити це не пізніше ніж через 5 днів з моменту початку роботи.