Повідомити органи Пенсійного фонду про зміни можливо онлайн — на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
Внесення змін до пенсійної справи може відбуватися на різних етапах пенсійного процесу і включає дії і процедури, фактично пов’язані з оновленням інформації, коригуванням документів або зміненою умовою отримання пенсії.
Для застрахованих осіб і пенсіонерів існують такі види обставин, про які слід повідомити орган Пенсійного фонду України:
- отримання нового зразка паспорта громадянина України — ID-картки;
- отримання нового паспорта у разі викрадення або втрати старого;
- зміна прізвища, ім’я та по батькові (надається новий паспорт громадянина України, свідоцтво про шлюб або інший документ, на підставі якого відбулися зміни);
- зміна місця проживання (реєстрації);
- виїзд на постійне місце проживання за кордон.
Важливо! Про вищезазначені та інші передбачені законодавством обставини необхідно інформувати органи Пенсійного фонду України в 10-денний термін.
Для внесення змін до пенсійної справи на вебпорталі е-послуг ПФУ необхідно:
1. авторизуватися за допомогою КЕП (кваліфікованого електронного підпису);
2. у лівому боковому меню обрати розділ «Щодо пенсійного забезпечення»;
3. у вкладці «Внесення змін до пенсійної справи» сформувати відповідну заяву та відправити до ПФУ.
На вебпорталі можна подати наступні види заяв для внесення змін до пенсійної справи:
- про зміну способу виплати пенсії — подається у разі переведення пенсійної виплати з пошти у банк або навпаки;
- про зміну виплатних реквізитів — у разі зміни банківських реквізитів або адреси проживання, якщо отримуєте пенсійні виплати через пошту;
- про виплату частини пенсії на непрацездатних членів сім’ї особи, яка перебуває на повному державному утриманні;
- про переведення виплати з Укрпошти на Ощадбанк через платіжну систему MY TRANSFER — дозволяє отримати пенсійну виплату грошовим переказом без відкриття банківського рахунку;
- про зміну особистих даних пенсіонера — у разі зміни прізвища, ім`я, по батькові або паспортних даних.