Як подати таблицю платника, щоб ДПС її врахувала

ДПС України розробила матеріали з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема, подання таблиці даних платника податку.

Протягом 2023 року Державною податковою службою України враховано понад 10 тисяч таблиць даних для 7-и тисяч платників ПДВ, найбільше у таких секторах економіки:

  • Переробна промисловість та Сільське господарство – 2,6 тис. платників враховано 3,7 тис. таблиці;
  • Будівництво – 0,7 тис. СГ, майже 1 тис. ТПП;
  • Транспорт, складське господарство – 0,4 тис. СГ, 0,5 тис. ТПП;

ДПС рекомендуєподатиТаблицюданихплатникаПДВ(формаJ/F1312303) платникам, які здійснюютьдіяльніість,пов’язану з:

  • виробництвом;
  • будівництвом;
  • наданням послуг (транспортних, клінігових, бухгалтерських, охорони та ін.);
  • виконанням робіт;
  • сільськогосподарським товаровиробництвом та інших.

Таблиця даних платника ПДВповинна містити інформацію щодо специфіки діяльності платника ПДВ, зокрема види економічної діяльності (КВЕД), коди товарів (УКТЗЕД), послуг (ДКПП), які придбаються та реалізуються.

ТИПОВІ ПРИКЛАДИ ДЛЯ ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦІДАНИХ ПЛАТНИКА:

ЗАБУДОВНИК

ПРИДБАННЯ

РЕАЛІЗАЦІЯ

будівельні матеріали, послуги спеціальної техніки, транспортні послуги та оренду
майна тощо.

нерухоме майно або послуги з виконання підрядних робіт, оренди нерухомого майна тощо.

СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИЙ ТОВАРОВИРОБНИК

ПРИДБАННЯ

РЕАЛІЗАЦІЯ

добрива, насіння, засоби захисту рослин, сільськогосподарська техніка, паливо,
оренда техніки, послуги з виконання с/г робіт тощо

зернові культури, овочі, фрукти, інше с/г збіжжя

ПЕРЕВІЗНИК

ПРИДБАННЯ

РЕАЛІЗАЦІЯ

дизельне паливо, автотранспорт, запчастини до автотранспорту, послуги
ремонту/техобслуговування тощо

послуги перевезення

ВИРОБНИК

ПРИДБАННЯ

РЕАЛІЗАЦІЯ

сировина, комплектуючі, електроенергія, основні засоби (устаткування, техніка,
засоби виробництва тощо)

вироблена продукція

Особливості подання таблиці даних платника податку. Рекомендації ДПС:

До таблиці даних обов’язково надаються пояснення щодо специфіки господарської діяльності, які підтверджують реальність здійснення платником діяльності, відображеної в таблиці, в якому зазначається:

  • назва підприємства;
  • реєстраційні дані коротко;
  • основний вид діяльності;
  • специфіка діяльності (суть господарської діяльності) та обґрунтування необхідності використання таблиці даних платника податку на додану вартість;
  • наймані працівники, задіяні у господарській діяльності;
  • наявність ліцензій/дозвільних документів/допусків тощо, необхідних для здійснення діяльності (у разі необхідності);
  • основні фонди/засоби, матеріальні активи, транспортні засоби, земельні угіддя тощо, які використовуються в діяльності на правах власності чи оренди.

Важливо!У разі ведення декількох видів діяльності,доцільно буде подати Таблицю даних платника податку на додану вартість окремо на кожен з них.

Таблицю даних з кодами, на які вже є врахована таблиця, не потрібно повторно подавати.

1. При поданні до ДПС таблиці даних платника податку враховуйте відповідність виду економічної діяльності платника та кодів товарів (послуг), що постачаються (реалізуються) платником на території України.

Код виду економічної діяльності, відображений в реєстраційних даних платника та зазначається у графі «Код згідно з КВЕД» Таблиці даних платника.
– Наприклад, типовою є практика подання сільськогосподарським виробником Таблиці даних на реалізацію сільськогосподарської продукції. У випадках подання цим суб’єктом господарювання Таблиці даних на реалізацію, наприклад, юридичних послуг за відсутності відповідних пояснень, з практики – найчастіше такі Таблиці даних є помилково заповненими.

2. Надавайте лише достовірну інформацію. Подана інформація повинна корелюватися з показниками податкової звітності.
– Наприклад, сумнівною є ситуація подання Таблиці даних сільськогосподарським товаровиробником на реалізацію власної сільськогосподарської продукції (код групи товарів 01,02,03,04,07,08,10,12), у якого відсутня інформація про наявні земельні ресурси, трудові ресурси, власна або орендована техніка для виконання робіт, придбання послуг з оброблення землі, збирання урожаю тощо.

3. Дотримуйтесь принципу відповідності кодів товарів (послуг), що постачаються (реалізовуються) платником та наявних у платника основних засобів, працівників, необхідних для виробництва та реалізації таких товарів (послуг).
– Наприклад, платник подає таблицю даних на реалізацію транспортних послуг при цьому відсутнє придбання чи оренда транспортних засобів, відображення відповідних об’єктів оподаткування у податковій та фінансовій звітності, формі 20-ОПП, не надано пояснення.

Важливо!Основним критерієм, за яким приймається рішення Комісії про врахування таблиці даних платника податку є підтвердження наявності достатньої матеріально – технічної бази та людських ресурсів для ведення господарської діяльності (пояснення мають розкривати суть господарських операцій, тобто підтверджують і розкривають внутрішню сторону господарських операцій, їх справжність, економічну вигоду (виправданість ризику) і ділову мету), які за формою (зовнішнім вираженням) зумовлюють зміни в структурі активів, зобов’язань та власного капіталу. Результатом такої діяльності є відповідний рівень сплати платежів до бюджету.


Інші причини відмови у врахувані таблиці даних платника податку на додану вартість:

ДПС на постійній основі здійснює моніторинг роботи не тільки платників ПДВ, які подають таблиці даних до ДПС, але і їх контрагентів на предмет реальності проведених господарських операцій. За результатами такого моніторингу приймаються відповідні рішення про неприйняття чи скасування таблиці даних платника податку.

Як приклад:

– суб’єкт господарювання подає таблицю даних на надання послуг вантажних перевезень, при цьому податковий кредит формує за рахунок придбання шин до легкового авто (або контрагент, який реалізує на платника шини для вантажного транспорту у придбані має лише шини на легковий автотранспорт), продуктів харчування, одягу, взуття, товарів широкого вжитку;

– платник виконує будівельні роботи, при цьому значний відсоток податкового кредиту формує за рахунок придбання оргтехніки, комп’ютерної техніки, продуктів харчування, аксесуарів, сантехніки, побутової техніки, меблів тощо, питома вага яких складає значну частину у загальному обсязі придбання. Пояснення не розкриває необхідності придбання зазначених груп товарів, а реалізація відсутня;

– СГ подає таблицю виконання послуг з ремонту машин, при цьому понад 50% податкового кредиту формує за рахунок придбання консультаційних послуг, акумуляторів, сонячних панелей, шин до легкових авто, меблів та інше;

– платник подає таблицю даних на послуги оренди й експлуатування власної чи взятої у лiзинг нерухомості при цьому, відсутня інформація про основні засоби, які надаються в оренду (їх не відображено у формі 20-ОПП, податковій та фінансовій звітності), відсутня інформація у поясненні до таблиці, відсутній (недостатній) штат працівників, відсутнє придбання будь-яких інших товарів та послуг для ведення господарської діяльності, зокрема, комунальних послуг;

– подано таблицю на надання різного роду послуг, при цьому ліміт в СЕА ПДВ сформовано за рахунок придбання, зокрема, швидкопсувних товарів без подальшої реалізації (наприклад продуктів харчування, овочів тощо) та відповідних умов тривалого зберігання.