У другій публікації щодо реєстраційних справ на нерухоме майно розберемось із реєстраційними справами в електронній формі та хто їх зберігає.
Зараз важливо розуміти, що на сьогодні реєстраційна справа на нерухоме майно фактично ведеться лише в електронній формі. Всі зазначені у попередній публікації документи зберігаються тільки у вигляді сканованих копій та електронних екземплярів документів в Державному реєстрі прав.
Нотаріуси, відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 17 Закону, формують реєстраційну справу лише в електронній формі.
Паперові документи, що були подані особою-заявником державному реєстратору, повертаються заявнику.
У державного реєстратора на паперових носіях залишаються: заява, платіжний документ, запит та відповідь від БТІ.
Ці документи залишаються саме у державного реєстратора, який провів реєстраційну дію та зберігаються ним три роки, відповідно до абз. 3 ч. 2 ст. 17 Закону, у номенклатурній справі органу з яким він перебуває у трудових відносинах.
Зверніть увагу, що ці документи, на сьогодні, не є документами реєстраційної справи, оскільки документи реєстраційної справи в паперовій формі, згідно із абз. 6 п. 1 ч. 1 ст. 9 Закону, зберігаються суб’єктами державної реєстрації, які забезпечують зберігання реєстраційних справ.
Суб’єктами державної реєстрації, які повинні забезпечувати зберігання реєстраційних справ є: виконавчі органи міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації за місцезнаходженням відповідного майна.
Окремо слід звернути увагу на те, що якщо державним реєстратором був державний чи приватний виконавець, то всі документи зберігаються у відповідних номенклатурних справах відділу державної виконавчої служби чи приватного виконавця.