Проблемні питання впровадження бронювання через Портал Дія

Провели зустріч бізнес-активу ФРУ з фахівцями органів державної влади для обговорення проблемних питань бронювання військовозобов`язаних працівників в Дії.

У зустрічі брали участь фахівці:

– директорату розвитку електронних послуг Міністерства цифрової трансформації України

– директорату цифрової трансформації та департаменту мобілізації Міністерства оборони України

– департаменту економіки безпеки і оборони Міністерства економіки України

– департаменту цифрових послуг Пенсійного фонду України

За останніми даними 930 тис військовозобов’язаних вже заброньовано через портал Дія і, сподіваємось, що такі інструменти Дія і Резерв+ і далі будуть вдосконалюватись.
Зустріч присвятили обміну інформацією між бізнесом і органами влади після понад місяць застосування технічних продуктів.

ФРУ організувала збір відгуків від бізнесу, узагальнила їх, а також – пропозиції щодо покращення взаємодії бізнесу та влади при здійсненні бронювання через портал Дія і використання застосунку Резерв+.

Зокрема, серед питань від бізнесу були такі:

– генерування витягу з електронного кабінету з формування QR-коду так, як це передбачено 650 постановою;

– який алгоритм дій з виключення/включення запису про критичність підприємства і чи синхронізовано цей процес у часі?

– чи буде надана в Дії можливість фіксації на 18.05.2024р. загальної бази військовозобов’язаних на підприємстві для визначення відсотка бронювання як зазначено у постанові № 650?

– Коли можна починати бронювати у Дії співробітників, у яких закінчується термін дії наказу Мінекономіки (чи можна це зробити заздалегідь, за декілька днів чи слід очікувати закінчення останнього дня відстрочки і бронюватись наступного дня).

Озвучили та почули роз’яснення на питання, які цікавлять багатьох роботодавців. Також компанії мали можливість поставити свої питання з урахуванням специфіки своєї роботи.

Так, Мінцифри активно працює над розширенням функціоналу в Дії, у вересні очікується можливість бронювання кінцевого бенефіціарного власника через Дію, поінформували про порядок дій при розбронюванні через ДІЯ та запуск інструменту розбронювання працівників за допомогою «Порталу Дія».

Також буде врегульовано питання бронювання через Дію працівників філій та структурних підрозділів. Отримали роз’яснення від ПФ щодо подачі довідкових звітів до ДПС у разі необхідності уточнення інформації, яка завантажується до Реєстру в Дії.

Обговорили прийняття на роботу на підставі електронного військово-облікового документу.

В той же час, від бізнесу пролунали наступні пропозиції:

♦ Відповідно до пункту 58 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою КМУ №560, підприємства ЗОБОВ’ЯЗАНІ оформити відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язаним працівникам, які заброньовані у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у відповідному ТК та СПП, на території відповідальності якого вони розміщуються. До відповідного ТЦК та СП подаються документи, зазначені у переліку згідно з додатком 5 – це клопотання та витяги з наказів про бронювання.

Яким чином ця відстрочка оформлюється, видається в жодному нормативному документі не вказано. Тому РТЦК та СП не знає як це зробити, щоб виконати законодавчу норму.
Хоча в п.12 Постанови №76 вказано, що витяг, засвідчений підписом керівника та скріплений печаткою (у разі її наявності) відповідного підприємства є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки. Необхідно усунути колізію.

♦ ТЦК та СП не вносять (або зі значним запізненням) дані про в/з Оберіг. За наявності термінів постановки на спеціальний військовий облік, відсутня будь-яка відповідальність та контроль з боку органів військового управління за неправомірними діями/бездіяльністю ТЦК та СП. Відповідно до закону саме факт постановки на спеціальний військовий облік є завершенням процедури бронювання.

♦ Пропозиція надати керівні роз’яснення щодо належного дотримання строків постановки на спеціальний військовий облік та встановлення контролю з боку органів військового управління, до яких належать відповідні ТЦК та СП.

♦ Відомості з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів підприємство отримувало не тільки у форматі PDF, а і в форматі Excel. Це є важливим особливо для підприємств, де працюють тисячі працівників.

– Додати колонку «стать працівника» та «вік» для швидкого відбору чоловіків та формування в Excel-форматі.
– Функціонал бронювання через Портал Дія передбачає обов’язкове підписання списків керівником компанії. У випадку великої кількості працівників, це створює певні незручності. Передати право остаточного підписання списку на бронювання уповноваженій особі, оскільки у випадку відпустки, лікарняного тощо керівника, можливість для бронювання закривається для компанії.

За результатами обговорення ФРУ сформує пропозиції зі законодавчого врегулювання порушених проблемних питань до відповідних органів державної влади.

Вдячні тим представникам влади, які були дотичні до запровадження електронного бронювання, це без перебільшення одна з найбільш очікуваних подій за час дії воєнного стану.

Нагадуємо, в рамках Меморандуму з Міністерством оборони і Федерації роботодавців України будемо інформувати компанії про динаміку розвитку цифрових продуктів, які розробляються Міноборони.