Паперові та електронні трудові книжки

З 10 червня 2021 року в Україні діють електронні трудові книжки як аналог паперових трудових книжок.

Роботодавці зобов’язані надавати відомості про трудову діяльність найманих працівників в електронному форматі, робити записи про прийняття на роботу, звільнення, інші події, які раніше фіксувалися в паперовій формі.

Відповідно до Закону України від 05.02.2021 р. № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» у працівників та роботодавців є п’ять років для оцифрування трудових книжок.

Після перевірки даних з боку Пенсійного фонду України та внесення до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування буде сформована електронна трудова книжка.

Отже, після оцифрування трудової книжки, паперова версія зберігається у працівника або за бажанням працівника може вестися одночасно з електронною версією.

Застраховані особи можуть ознайомитись з електронною трудовою книжкою в особистому кабінеті на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України (ПФУ) за допомогою авторизації:

  • за кваліфікованим електронним підписом (КЕП), який можна отримати в Державній податковій службі України, акредитованому центрі сертифікації ключів, а також у деяких банках;
  • через сервіс ID.GOV.UA, який передбачає ідентифікацію за електронним підписом, за мобільним телефоном (Mobile ID) або наявності рахунку в одному з банків України (Bank ID).