Мобілізація та бронювання працівників: яких змін потребує бізнес

Бізнес вдячний за запуск додатку Резерв+ та е-бронювання, а також пропонує подальші кроки для реформування системи взаємодії.

Протягом останніх місяців Міністерство оборони України разом з іншими центральними органами виконавчої влади запустили цілий ряд реформ у галузі взаємодії військовозобов’язаних, бізнесу та держави, йдеться про запуск електронного кабінету військовозобов’язаного за допомогою додатку Резерв+, а також запуск електронного бронювання за допомогою порталу Дія.

Європейська Бізнес Асоціація щиро вдячна, зокрема Міноборони, Мінцифри та Мінекономіки за ще один крок до діджиталізації взаємодії військовозобов’язаних, бізнесу та влади. Дані реформи є надзвичайно вдалими та корисними, вони вже зменшили до декількох хвилин час надання державою послуг з військового обліку та бронювання, який раніше займав до двох місяців. До слова, за інформацією від компаній-членів Асоціації е-бронювання пришвидшує та полегшує процес бронювання, усуває людський фактор, що, зокрема, допомагає і підвищити прозорість процесу. Дякуємо, що голос та пропозиції бізнесу було почуто!

Як пропозиції подальших кроків в контексті реформування та диджиталізації, бізнес пропонує ідеї, котрі допоможуть тільки покращувати взаємодію військовозобов’язаних, бізнесу та держави.

Так, бізнес-спільнота має 3 блоки пропозицій.

Із загальних пріоритетних речей, важливо скасувати військовий облік на підприємствах. Враховуючи той факт, що на сьогодні реєстр військовозобов’язаних «Оберіг» отримує інформацію щодо військовозобов’язаних з усіх ключових реєстрів держави, ведення військового обліку на підприємстві є фактично дублюванням цього процесу. Відповідно, обов’язок ведення військового обліку та звірки списків з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки створює велике бюрократичне та адміністративне навантаження як на бізнес, так і на державу.

Другий блок пропозицій стосується подальшої розбудови додатку Резерв+, зокрема:

  1. створити функцію комунікації з представниками ТЦК та СП через додаток Резерв+ (чат-бот);
  2. створити функцію постановки на військовий облік та отримання первинного військово-облікового документу в електронній формі через додаток Резерв+. Так, пропускна здатність ТЦК та СП залишається низькою і в умовах створення цифрової держави запуск базового функціоналу «створення облікового запису» має бути в пріоритеті.
  3. створити функцію заміни приписного посвідчення на військово-обліковий документ в електронній формі та первинного отримання військово-облікової спеціальності через додаток Резерв+.
  4. дозволити зміну адреси проживання та надання інформації про освіту та сімейний стан в додатку Резерв+.

Третій блок пропозицій відноситься до процедури еБронювання через портал Дія:

  1. запустити функцію генерації витягів про бронювання на порталі Дія. Оскільки органи влади, зокрема Дерприкордонслужба, вимагають надання витягів про бронювання військовозобов’язаних, дана опція є вкрай потрібно та нагальною для представників бізнесу;
  2. внести до бази даних порталу Дія всіх наказів про бронювання та автоматичні продовження бронювань, оскільки не поодинокі випадки, коли інформація про бронювання, які надавалися не через портал Дія, не відображаються в додатку Резерв+;
  3. використовувати системою бронювання на порталі Дія чисельності військовозобов’язаних працівників критичних підприємств станом на 18 травня 2024 року. Наразі портал Дія автоматично визначає кількість військовозобов’язаних працівників підприємств, використовуючи алгоритми, які не повною мірою зрозумілі для бізнесу. Через це часто виникає розбіжність між даними порталу Дія та фактичною кількістю військовозобов’язаних працівників. Внаслідок чого, на практиці, виникають проблеми з розумінням конкретної кількісті військовозобов’язаних, що підлягають бронювання, і неможливості забронювати 50% від реальної кількості військовозобов’язаних на підприємстві.
  4. запровадити можливість анулювання відстрочок військовозобов’язаних працівників через портал Дія. Згідно з чинним порядком бронювання, анулювання відстрочки здійснюється окремим рішенням (тобто наказом) Мінекономіки. Водночас, як зазначають компанії-члени Асоціації, на практиці, отримати зазначені рішення Мінекономіки досить складно. Більш того, після постановки працівника на спеціальний облік у ТЦК та СП, фактично, не можливо скасувати його бронювання через ТЦК та СП, наприклад, у випадку його звільнення. Відповідно, в таких випадках унеможливлюється звільнення квоти для інших працівників підприємства, а портал Дія відображає неповну квоту для бронювання.

Окремо хочемо подякувати Заступниці Міністра оборони України Катерині Черногоренко за конструктивний діалог з бізнес-спільнотою та співпрацюємо далі над запропонованими змінами щодо вдосконалення запровадженого інструменту.