Чи потрібно пенсіонеру повідомляти органи Пенсійного фонду України про працевлаштування чи звільнення з роботи?
Відповідно до статті 16 Закону України № 1058 «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», пенсіонер (застрахована особа) має повідомляти органам Пенсійного фонду про обставини, що спричиняють зміну статусу застрахованої особи, зокрема, статусу «працюючий»/«непрацюючий» у разі працевлаштування чи звільнення з роботи, протягом десяти днів з моменту їх виникнення.
З цією вимогою кожен пенсіонер ознайомлюється під час оформлення пенсії, підписуючи заяву про призначення пенсії, та отримавши «Пам’ятку пенсіонера».
Необхідність повідомлення про працевлаштування чи звільнення з роботи пов’язана з тим, що до пенсії можуть встановлюватися певні доплати, надбавки чи підвищення, які передбачені тільки непрацюючим пенсіонерам.
Відсутність сплати страхових внесків у системі персоніфікованого обліку не є підставою для встановлення пенсіонерові статусу «непрацюючий». Фіксування зазначеного факту здійснюється шляхом подання до органів Пенсійного фонду відповідної заяви та документів, що засвідчують відповідні відомості (зокрема копію наказу (розпорядження) про прийняття/звільнення з роботи або копію трудової книжки із записом про працевлаштування/звільнення або копію цивільно-правового договору).
Це можна зробити, зокрема, і в режимі онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України) або засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Портал Дія) з використанням засобів кваліфікованого електронного підпису.