З 1 січня 2023 року набуває чинності Закону України від 21.09.2022 р. № 2620-IX “Про внесення змін до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.
З 1 січня2023рокунабуває чинностіоновлена редакціяЗаконуУкраїни«Про загальнообов’язкове державне соціальнестрахування», відповідно до якоїуповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку буде Пенсійний фонд України.
Постановою правлінняПенсійного фонду України від 21 грудня2022року № 28-3«Деякі питання фінансування для здійснення виплат та надання соціальних послуг, визначених Законом України “Прозагальнообов’язковедержавне соціальнестрахування»визначено особливості застосування Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам узв’язкуз тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування від 19 липня2018року № 12, на період до прийняття правлінням Пенсійного фонду України нового порядку.
Для отримання фінансуваннядля надання матеріального забезпечення застрахованим особам узв’язкуз тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництвістрахувальник,як і раніше,має подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми страхових виплат за їх видами.
Така заява-розрахунок починаючи з 1 січня2023року подаватиметьсячерез відповідний інтерфейс в особистому електронному кабінеті страхувальника наВеб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
Можливість формуваннята подачізаяв-розрахунків безпосередньоз особистого електронного кабінетубез залучення додаткового програмного забезпечення буде доступнавсімроботодавцям.
Засобиособистого кабінетувпункту меню“Заяви-розрахунки”передбачатимутьможливість пошуку та перегляду заяв-розрахунківцього страхувальниказгідно визначених ним критеріїв – період реєстрації листків непрацездатності, тип заяви-розрахунку (за електронними листками непрацездатності); формування (редагування) та відправкузаяви-розрахунку доПенсійного фондуУкраїни.Під час формування заяви-розрахунку використовується інформація з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб.
Як і раніше,заелектроннимита паперовимилистками непрацездатності будуть складатися окремі заяви-розрахунки.
Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку становитиме 200 штук з метою поліпшення якості обслуговуваннята пришвидшення автоматизованого опрацювання заяв-розрахунків.
Втой же час до заяви-розрахунку можна буде додаватикоментарі, пояснення та, за необхідності,скановані копії документів, які можутьбути кориснимиприприйнятті рішення щодо фінансування.
Заяви-розрахунки за паперовими листками непрацездатності необхідно заповнювати в режимі ручноговведення данихз прикріпленнямсканованихкопій паперових листків непрацездатності.
В той же час страхувальники, які з якихось причин не можуть користуватись електронним кабінетом на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України,можуть скласти заяву-розрахунок в паперовійформітаподатиїї до будь-якого відділу обслуговування громадян (сервісного центру).