ПН за послуги нерезидента: чи можна писати «Постачальник» без перекладу?

ПН за послуги нерезидента: чи можна писати «Постачальник» без перекладу?

Податкова служба роз’яснює порядок заповнення податкової накладної у випадку, коли платник ПДВ отримує на митній території України послуги від нерезидента.

Відповідно до п. 208.2 ст. 208 ПКУ, у разі отримання від нерезидента послуг, місце постачання яких знаходиться на митній території України, отримувач послуг (резидент – платник ПДВ):

  • самостійно нараховує ПДВ (зокрема, за основною ставкою) на базу оподаткування, визначену п. 190.2 ст. 190 ПКУ;
  • складає податкову накладну за правилами ст. 201 ПКУ із зазначенням суми нарахованого податку, яка є підставою для формування податкового кредиту.

Пункт 4 Порядку № 1307 встановлює загальне правило: податкова накладна заповнюється державною мовою.

Водночас п. 12 Порядку № 1307 передбачає спеціальну норму для операцій з послугами нерезидента: при складанні ПН отримувачем послуг від нерезидента у рядку «Постачальник (продавець)» зазначаються:

  • найменування (П.І.Б.) нерезидента,
  • через кому – країна реєстрації продавця (нерезидента).

Податківці уточнюють:

у разі неможливості перекладу найменування нерезидента платник ПДВ може заповнити цей рядок без перекладу на державну мову – з використанням оригінального написання найменування нерезидента, доповнивши його зазначенням країни реєстрації.

Таким чином, при складанні ПН на послуги від нерезидента на митній території України допускається, щоб у полі «Постачальник (продавець)» назва контрагента-нерезидента була вказана мовою оригіналу без перекладу українською, за умови дотримання вимог Порядку № 1307 щодо зазначення країни реєстрації.