Як зміниться порядок надсилання ППР: новий проєкт Мінфіну

На сайті ДПС України розміщено проєкт наказу Мініфіну «Про затвердження Змін до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків» (далі – проєкт наказу).

Метою прийняття проєкту наказу є приведення Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Мінфіну від 28.12.2015 р. № 1204 (далі – Порядок), у відповідність із нормами:

  • ПКУ,
  • Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану»,
  • Закону України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг»,
  • Закону України від 01 грудня 2022 року № 2801-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення укладання угоди між Україною та Європейським Союзом про взаємне визнання кваліфікованих електронних довірчих послуг та імплементації законодавства Європейського Союзу у сфері електронної ідентифікації»,
  • Закону України від 10 серпня 2023 року № 3317-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)»,
  • положень Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом Мінфіну від 22.03.2023 р. № 148, та інших нормативно-правових актів.

Міністерство фінансів України оприлюднило проєкт наказу, яким пропонується внести низку змін до Порядку оформлення податкових повідомлень-рішень (ППР), зокрема з урахуванням дії воєнного стану.

Скасування штрафів і пені за сплату податкових зобов’язань

Відповідно до нового пункту 12 розділу ІІ Порядку, тимчасово — з 01.08.2023 до припинення або скасування воєнного стану — якщо платник сплачує податкове зобов’язання, визначене в ППР форм «Р» або «Д», протягом 30 календарних днів із дати отримання ППР, то:

  • штрафні санкції вважаються скасованими;
  • пеня не нараховується;
  • нове ППР не оформлюється.

Платник повинен направити повідомлення до контролюючого органу про застосування вищезазначеної норми не пізніше наступного робочого дня після кожної сплати або її частини.

Уточнення щодо нарахування пені

Зміни вносяться до ППР форми «Д» — до додатків 21 і 22 Порядку. Уточнюється, що пеня не нараховується у разі заниження податковим агентом зобов’язань при виплаті доходів нерезидентам за кодом 11020500.

Ліквідація контролюючого органу

У разі ліквідації органу, який сформував ППР, нове рішення буде видавати орган, що здійснює адміністрування відповідного податку або збору.

Інші ключові зміни:

  • Виключення форми ППР «З» через відсутність актуальних перевірок.
  • Оновлення нумерації додатків (із 9–33 на 8–32).
  • Доповнення ППР інформацією про судові/адміністративні рішення, що впливають на донарахування.
  • Уточнення підстав для надсилання ППР після перевірки.
  • Запровадження QR-кодів у низці форм ППР для спрощення обробки документів.

Зауваження та пропозиції до проєкту наказу від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються протягом 15 календарних днів з дня його оприлюднення на адресу розробника: поштову – 04053, МПС, Київ – 53, Львівська площа, буд. 8, електронну – [email protected].

Додаткові матеріали