Київська компанія звернулася до Ради бізнес-омбудсмена ще у 2021 році, маючи проблему зі столичною податковою. У 2019 році податківці анулювали підприємству свідоцтво платника ПДВ. Через це у системі електронного адміністрування ПДВ (CEA ПДВ) сума реєстраційного ліміту була зменшена на майже 1,9 млн грн.
Згодом суд став на сторону компанії та скасував рішення податківців. Тепер перед столичною ДПС постало завдання виконати рішення суду. Так, компанія самостійно домоглася того, аби податкова повернула її до реєстру платників ПДВ.
Водночас, на цьому ситуація не вирішилась, адже податкова ще мала відкоригувати суму реєстраційного ліміту в СЕА ПДВ, повернувши ті самі 1,9 млн грн, списані при анулюванні свідоцтва.
Як згодом виявилося, на заваді цьому стала відсутність необхідного програмного забезпечення.
Опрацювавши скаргу, Рада підтримала позицію скаржника та провела офіційну комунікацію з Державною податковою службою. Більше десяти разів Рада обговорювала питання з ДПС у форматі Експертної групи, а також провела декілька робочих зустрічей за участі платника.
Так, згідно з нормами ПКУ у разі скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ сума реєстраційного ліміту підлягає перерахунку протягом трьох робочих днів за днем винесення рішення про поновлення статусу платника ПДВ у системі.
Однак, як виявилося, протягом тривалого часу у ДПС були відсутні інструменти реалізувати цю дію технічно, і вирішення практичної сторони цього питання затягнулося на майже три роки.
Примітно, що Рада видавала Міністерству фінансів та ДПС рекомендації організувати технічне оновлення показників в СЕА ПДВ ще у системному звіті “Адміністрування податків, які сплачує бізнес” (2020).
Для цього ж платника лише у жовтні 2023 року відбулось довгоочікуване зрушення. Під кінець 2023 року ДПС імплементувала технічні рішення, що дозволили поновити усі показники платника в СЕА ПДВ.
Справа була закрита успішно. А тим часом Рада отримала уже нові скарги, де для поновлення втрачених показників у СЕА ПДВ внаслідок аналогічної ситуації ДПС планує застосовувати алгоритми, розроблені під час опрацювання вказаної скарги.