Найближчим часом у Верховній Раді зареєструють новий законопроєкт про застосування Prozorroіінших електронних майданчиків для отримання права на розміщення малих архітектурних форм (МАФів) та визначення оператора майданчика для паркування.
Це буде вже другий законопроєкт, що має на меті упорядкувати розташування МАФів. Перший, № 9233, у Верховній Раді не підтримали навіть у першому читанні.
Про це під час зустрічі з представниками “Української Ради бізнесу” на конференції “Інституційні зміни та відновлення людського капіталу – шлях до Відновлення України” розповіла співавторка законопроєкту, голова Комітету ВР з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, очільниця політичної партії «Слуга Народу» Олена Шуляк.
“Законопроєкт про впорядкування МАФів – один із 19 структурних маяків МВФ, передбачених угодою розширеного фінансування. Але ми його “провалили” – мери українських міст не хочуть, щоб долюпарковоквирішувала електронна система. Тому, думаю, що приблизно за тиждень ми зареєструємо новий законопроєкт, ми маємо це зробити, адже МВФ свій структурний маяк невідміняв”, – зауважила нардепка.
Крім цього до голосування у парламенті вже готовійінші надважливі для українського бізнесу та залучення інвестицій законопроєкти.
Йдеться про № 5473-д – про регуляцію державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції, № 9015 – про страхування інвестицій та № 8137 – про вдосконалення процедур оподаткування контрольованихіноземних компаній.
Протягом осені, зазначила Шуляк, їх мають підтримати в цілому. А законопроєкт про прозорий механізм регулювання бізнесу в тимчасових спорудах протягом кількох найближчих тижнів зареєструють у ВРУ.
Серед усього іншого, розповіла Олена Шуляк, на зустрічі з представниками “Української Ради бізнесу”порушувалисьне менш важливі питання – перезавантаження БЕБ, Державної митної та податкової служб. За її словами, на сьогодні народні депутати готові до такого реформування, адже запит суспільства надвисокий – особливо в контексті євроінтеграційного курсу країни та курсу на тотальне знищення корупції.
“Ці процеси складні, але бачу наскільки багато професійних однодумців готові працювати над зміненням системи та знищенням корупції. Впевнена, спільними силами нам вдасться досягти багатьох цілей”, – підкреслила очільниця партії “Слуга народу”.
Своєю чергою голова комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова зазначила, що бізнес чекає на перезавантаження не тільки цих трьох органів, а й перезавантаження системи соціального страхування.
“Коли бізнес говорить, що ЄСВ потрібно зменшувати, це означає, що потрібно зменшувати ті зобов’язання, які є сьогодніісплачуютьсяза рахуноксистеми соціального страхування. З іншого боку, потрібно зменшувати витрати на утримання апарату соціального страхування. Ключ до зменшення ЄСВ лежить у тому, які зобов’язання є у виплатах людям і наскільки ефективно працює державна страхова система. Якщо ми не будемо дивитися, на що ми витрачаємо кошти, то компенсаторів на зменшення ЄСВ в нас не буде”, – запевнила вона.
Також представники бізнес-асоціацій висловили занепокоєння спробами передати функції адміністрування єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду України (законопроєкти № 9569 та № 9570).
“Ці проєкти викликають занепокоєння українського бізнесу. Це крок назад на шляху об’єднання ЄСВ та ПДФО разом з трансформацією Пенсійного фонду у департамент Мінсоцполітики. Бізнесу зараз не потрібен ще одинконтролюючийорган, з адмініструванням ЄСВ має впоратись Податкова служба” – зазначив президент Всеукраїнської професійної асоціації підприємців БорисЕмельдеш.
Крім цього, учасники зустрічі обговорювали питання повернення платникам податків України презумпції невинуватості, відновлення людського капіталу України, стимулювання зростання зарплат коштом зниження зарплатних податків, запровадження інвестиційних та бізнес-віз, спрощене оподаткування домогосподарств.
За підсумками обговорення домовилися реалізувати ці напрямки на базі парламентського комітету з питань соціальної політики.