Не нарахували резерв відпусток в поточному році: як виправити?
Підприємство в 2021 році, після спливу двох років відповідності критеріям мікропідприємства, мало нарахувати резерв відпусток, оскільки стало малим відповідно до критеріїв, але резерв не нарахувало. Відпустки відображались в обліку через витратні рахунки. Як зараз правильно виправити цю ситуацію та нарахувати резерв відпусток на 2021 рік?
Дійсно, після спливу двох років відповідності критеріям мікропідприємства, підприємство, яке у 2021 році набуло статусу малого повинно було нарахувати резерв відпусток. Тож, якщо підприємство в статусі малого в поточному році не нарахувало резерв відпусток, то цю помилку потрібно виправити, щоб правильно відобразити всі показники у фінансовій звітності за 2021 рік.
Ненарахування у поточному році резерву відпуски потрібно виправити шляхом написання бухгалтерської довідки із зазначенням суті помилки: «Ненарахування резерву відпусток у поточному році після втрати підприємством статусу мікропідприємства на суму … грн», та навести кореспонденцію рахунків бухгалтерського обліку, за допомогою якої дана помилка виправляється».
Приклад. У 2021 році тільки 3 працівники підприємства були у відпустці, сума відпускних з урахуванням нарахованого на них ЄСВ становить 10000,00 грн. Виправлення потрібно здійснити за допомогою наступних проведень, які і відображатимуться у бухгалтерській довідці (див. таблицю):
Таблиця
Виправлення ненарахування резерву відпусток в поточному році
№з/п |
Зміст операції |
Кореспонденція рахунків |
Сума |
|
Дт |
Кт |
|||
1. |
Створення резерву відпусток |
23,91-94 |
471 |
10000,00 |
2. |
Сторнування за методом «червоне сторно» нарахованих відпускних працівникам |
23,91-94 |
661,651 |
10000,00 |
3. |
Відображення нарахування відпускних за допомогою створеного резерву |
471 |
661,651 |
10000,00 |