ДПС все частіше блокує податкові накладні

Ніна Южаніна ділиться інформацією щодо окремих питань роботи СМКОР у червні 2024 року, яку вона отримала від ДПС на своє депутатське звернення.

В Україні кількість платників ПДВ станом на 01.07.2024 становить 246 тис. (91% юридичних осіб, 9% фізичних осіб).

У червні 2024 року майже 152 тис. платників (62% від загальної кількості) подали ПН/РК на реєстрацію в ЄРПН, при цьому порівняно з минулим місяцем зменшилась:

♦ кількість таких платників – на 2%,

♦ кількість ПН/РК – на 8%,

♦ сума ПДВ у ПН/РК – на 9%.

Щодо блокування ПН/РК

У червні 21 тис. платникам (14% до тих, які подавали ПН/РК на реєстрацію) було заблоковано 238 тис. ПН/РК на суму ПДВ 4,4 млрд грн, при цьому порівняно з травнем кількість заблокованих ПН/РК збільшилась на 9%, а сума ПДВ — на 8%.

17 тис. платників подали копії документів для розблокування 155 тис. ПН/РК на суму 3 млрд грн.

17 тис. платникам за результатами рішень комісій ДПС були зареєстровані зупинені раніше 138 тис. ПН/РК на суму 2,6 млрд грн.

У червні після виключення платника з переліку ризикових автоматично зареєстровано в ЄРПН зупинені 27 тис. ПН/РК від 225 платників.

За рішенням суду у червні 498 платникам було зареєстровано 1 557 ПН/РК.

Ризикові платники ПДВ

Станом на 01.07.2024 кількість ризикових становить більше 32 тис. (21% до всіх платників, які реєстрували ПН/РК).

Перелік ризикових платників у червні збільшився, і тенденція до зростання кількості ризикових платників зберігається з вересня 2023 року, тобто за 11 місяців податкова визнала ризиковими 3,2 тис. платників.

На це, безумовно, впливає стала негативна практика регіональних комісій за результатами розгляду документів платників про їх «НЕризиковість» приймати більшість рішень про відповідність платника критеріям ризиковості.

Так, протягом поточного року регіональні комісії приймають рішення НЕ на користь платників майже у 4 рази більше, ніж позитивних для платника.

При цьому щомісячно більше 50 платників виключаються з ризикових за рішеннями судів та в межах 10 платників — за результатами адміноскарження.

У червні ця тенденція тільки посилилась: за рішенням суду виключено з ризикових 58 платників, за результатами адміноскарження лише 13 платників.

Отже, можна констатувати, що норми Постанови КМУ 1165 щодо адміністративного оскарження рішень про ризиковість платника не набули реального практичного застосування, бо в червні вже НІХТО з платників НЕ ОСКАРЖИВ рішення про ризиковість (у травні оскаржили 26 платників, у квітні — 21, у березні — 27, у лютому — 24 , у січні — 19).

Кількість рішень суду на користь платника щодо оскарження ризиковості у 5 разів більша за результати адміноскарження та постійно зростає.

Нажаль ці питання не турбує ДПС та Мінфін. Крім того, цими органами проігноровані висновки власного розслідування Ради бізнес-омбудсмена щодо СМКОР та аналітичного дослідження НАЗК щодо корупційних ризиків у роботі СМКОР.

Тож СМКОР залишається найбільш репресивною та шкідливою системою для бізнесу України.