Чи потрібно вивести штатну одиницю зі штату при введенні нової штатної одиниці?

Працівника переведено на іншу роботу. Для цього введена нова штатна одиниця. Як бути з попередньою штатною одиницею? Чи потрібно вивести цю одиницю зі штату?

Відповідно до частини 3 статті 64 Господарського кодексу України підприємство (роботодавець) самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис.

Якщо на сьогодні посада, про яку йдеться у запитанні, є вакантною, і роботодавець не планує на цю посаду приймати працівника, то він має право вивести її зі штатного розпису. Оскільки посада вакантна, то жодних складнощів це не викликає, оскільки у такому разі роботодавець уникає процедури скорочення.

Якщо ж роботодавець планує працевлаштовувати на посаду працівника, то деякий час вона може бути вакантною. Але при цьому слід пам’ятати про обов’язковість подання інформації про попит на робочу силу (вакансії) в повному обсязі до Державної служби зайнятості.

Так, згідно з пунктом 4 частини 3 статті 50 Закону України від 5 липня 2012 року № 5067-VI «Про зайнятість населення» роботодавці зобов’язані своєчасно та в повному обсязі подавати до центру зайнятості інформацію про попит на робочу силу (вакансії) незалежно від місцезнаходження (форма звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)», затверджена наказом Міністерство економіки України від 12 квітня 2022 року № 827-22 (далі — форма № 3-ПН).

Форма № 3-ПН подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії.У будь-якому разі роботодавець за потреби може спочатку вивести таку посаду, а потім ввести, коли вона йому знадобиться.

Вікторія Ліпчанська, керівник Центру правової допомоги ФПУ