Адміністративне затримання ТЦК та СП за порушення правил військового обліку. Що потрібно знати

Випадки адміністративного затримання

Адміністративне затримання застосовується у випадках та з метою:

  • припинення адміністративних правопорушень, коли вичерпано інші заходи;
    встановлення особистості;
  • складання протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості складання його на місці вчинення правопорушення, якщо складання протоколу є обов’язковим;
  • забезпечення своєчасного та правильного розгляду справ та виконання постанов у справах про адміністративні правопорушення.

Хто уповноважений затримувати

Адміністративне затримання проводиться Національною поліцією при порушенні призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку, порушенні законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

За зверненням територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки органи та підрозділи, що входять до системи поліції, здійснюють адміністративне затримання та доставлення призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адміністративні правопорушення.

Причини адміністративного затримання

Причиною затримання ТЦК та СП може бути як зафіксований факт вчинення адміністративного правопорушення ТЦК та СП, так і виявлення правопорушення під час перевірки військово-облікових документів.

Причинами здійснення адміністративного затримання є:

  • відсутність військово-облікового документа;
  • відсутність відміток про перебування на військовому обліку;
  • перебування в “розшуку” військовозобовʼязаного;
  • неявка за повістками;
  • відмова від вручення повістки працівникам ТЦК та СП;
  • виявлення невідповідності військово-облікового документа даним з реєстру Оберіг;
  • несвоєчасне подання відомостей про зміну свого місця проживання, освіти, роботи, посади;
  • порушення порядку проходження навчальних зборів.

Яким чином оформляється адміністративне затримання

Про адміністративне затримання складається протокол, в якому зазначаються: дата і місце його складення; посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу затриманого; час і мотиви затримання. Протокол підписується посадовою особою, яка його склала, і затриманим. У разі відмовлення затриманого від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це.

Про місце перебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, негайно повідомляються її родичі, а на її прохання також власник відповідного підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган.

Органи (посадові особи), правомочні здійснювати адміністративне затримання, про кожний випадок адміністративного затримання осіб інформують центри з надання безоплатної вторинної правничої допомоги, крім випадків, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника.

Строк адміністративного затримання

Адміністративне затримання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, може тривати не більш як три години. В деяких випадках для виявлення всіх обставин можливе затримання до трьох діб з обов’язковим повідомленням прокурора та виключно у випадках порушення правил обігу наркотичних речовин або незаконного перетину кордону.

Що робити у разі незаконного затримання ТЦК та СП

У випадку здійснення незаконних дій ТЦК, можна повідомити усно на гарячу лінію Міноборони на короткий номер 1512 або на гарячу лінію з питань мобілізації : 0 800 301 937.

У випадку, коли дії працівників мали протиправний характер, а військовозобов’язаному нанесли тілесні ушкодження, військовозобов’язаний має право звернутися із заявою до керівника спеціалізованої прокуратури у сфері оборони про вчинення працівниками ТЦК та СП кримінальних правопорушень з метою внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

У разі незаконного затримання ТЦК та СП, військовозобов’язаний може звернутися до юристів системи безоплатної правничої допомоги з метою оскарження дій вищезазначених органів.