Чи мають право працівники ПФУ брати участь у перевірках, які проводяться ДПС з питань єдиного внеску?

Відповідно до частини першої статті 131 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право, зокрема:

– брати участь у планових перевірках, які проводяться контролюючими органами, для перевірки достовірності відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру, та у випадках, передбачених законом, проводити позапланові перевірки бухгалтерських книг, звітів, кошторисів та інших документів страхувальників щодо достовірності відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб або для призначення пенсій, отримувати необхідні пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час таких перевірок (п. 2 ч. 1 ст. 131 Закону № 2464);

– у разі виявлення за результатами перевірки поданих страхувальником недостовірних відомостей про застрахованих осіб видавати приписи щодо усунення цих порушень, у разі їх невиконання у місячний строк – вносити відповідні зміни до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру (п. 4 ч. 1 ст. 131 Закону № 2464);

– притягувати до адміністративної відповідальності осіб, винних у порушеннях, пов’язаних з поданням недостовірних відомостей, що використовуються у реєстрі застрахованих осіб (п. 5 ч. 1 ст. 131 Закону № 2464);

– у разі виявлення за результатами аналізу даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру недостовірних відомостей про застрахованих осіб вимагати від платників єдиного внеску інформацію про ці відомості та усунення порушень (п. 51 ч. 1 ст. 131 Закону № 2464).