Комунікація, особливо під час війни, є вкрай важливою. Від ефективної, прозорої та зрозумілої комунікації залежить вкрай багато – взаємна підтримка, правильне трактування прийнятих рішень та їх причин, мінімізація негативу, зниження можливостей для інформаційних маніпуляцій зі сторони агресора, тощо.
Наразі ж, те, що ми чуємо від бізнесу, комунікація між бізнесом та деякими органами влади все ж потребує покращення. І зараз, власне б, хотілось зупинитись саме на питанні ефективної взаємодії бізнесу та територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
Так, протягом останніх двох років питання ефективної взаємодії все ж виникають. Компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації відмічають складність процесу, відсутність чітких процедур, необхідність фізичного відвідування ТЦК та СП, обмежену кількість прийомних годин, черги, відсутність чіткого переліку та адрес ТЦК та СП, відсутність зворотного зв’язку щодо деяких запитів, тощо. Більше того, всі ми можемо спостерігати «рейди» деякими містами країни відповідних представників Центрів – про причини, правила проведення яких, тощо також би було доречно прокомунікувати або все ж обирати більш цивілізовані підходи в роботі.
Все вище зазначене, в сукупності, часто значно ускладнює продуктивну комунікацію та процес виконання бізнесами своїх зобов’язань. Більше того, це негативно впливає і на якість ведення військового обліку, створює додаткове адміністративне навантаження для бізнес та є важливим фактором у прийнятті рішень щодо розширення бізнесу та збільшення інвестицій в економіку.
Асоціація неодноразово зверталася щодо необхідності удосконалення механізмів комунікації між бізнесом і ТЦК та СП, їх спрощення та осучаснення.
Тож бізнес просить Віце-прем’єр-міністра України з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій – Міністра цифрової трансформації України Михайла Федорова та Міністра оборони України Рустема Умерова звернути увагу та цю ситуацію та вжити відповідних заходів.
Так, спільнота ЕВА пропонує ініціювати запровадження процедури електронної комунікації бізнесу з ТЦК та СП в частині ведення військового обліку, зокрема, надання роботодавцем інформації щодо зміни у статусі військовозобов’язаних та звірки списків військовозобов’язаних. Крім того, передбачити: публікацію офіційних електронних адрес ТЦК та СП для комунікації з бізнесом та можливість надання підприємством необхідних відомостей засобами електронної комунікації. Також встановити чіткі строки для ТЦК та СП щодо обробки запитів та надання відповідей, а також надання часу підприємству на усунення зауважень тощо. Крім того, запровадити необхідність для ТЦК та СП надавати відповіді підприємству з роз’ясненням проблем та недоліків, які були виявлені у ході звірки списків тощо.