Народний депутат Ніна Южаніна наголошує, що вже не один пленарний тиждень одним із перших на порядку денному ВРУ стоїть законопроєкт № 9569 авторства Третякової, Безуглої, Гетманцева та ін.
Документом пропонується з 2024 року передати адміністрування ЄСВ від ДПС до Пенсійного фонду. Ну, напевно, вже не з 2024 року, принаймні не з початку.
Щодо цього рішення нардеп пише: “Замість того, щоб виправити помилку зі звітністю з ЄСВ, ПДФО і ВЗ, яка в нас є об’єднаною і щоквартальною з 2021 року, знов наступають на граблі”.
Мінсоцполітики, до речі, підтримало цей законопроєкт: він дозволяє врегулювати одну з суттєвих проблем у сфері соціального захисту, оскільки «внаслідок недостатнього контролю за сплатою ЄСВ, деякі роботодавці не сплачують єдиний соціальний внесок за працівників».
Як стверджують автори законопроєкту, ще одна існуюча на сьогодні проблема, – це те, що наразі інформацію про те, за яку людину і який обсяг внесків сплачено, Пенсійний фонд отримує зі значною затримкою.
Це проблема не тільки Пенсійного фонду, на неї звертали увагу і в СБУ, адже несвоєчасне отримання даних щодо сплаченого ЄСВ призводить до порушення міграційного законодавства.
Профільні асоціації (Асоціація платників податків України, Інститут соціально-економічної трансформації, Growford Institute, Палата податкових консультантів, Інститут економічних досліджень та політичних консультацій, CASE Ukraine та інші) законопроєкт 9569 не підтримують.
На їх переконання, прийняття рішення щодо передачі функцій адміністрування ЄСВ до ПФУ без достатньо вагомих аргументів та обґрунтувань є недоцільним.
Зважаючи на задекларований напрямок на об’єднання ЄСВ, ПДФО, ВЗ у єдиний податок та зменшення ефективної ставки (після завершення воєнного стану) – необхідним є зменшення функціоналу Пенсійного фонду, а не його розширення, доцільною є подальша цифровізація та автоматизація процедур.
“Та хіба експертна думка зупиняла раніше владу від шкідництва?”, – зікавиться Н. Южаніна.