З 9:00 24 листопада розпочинають діяти оновлені правила щодо використання Системи єЧерга для вантажівок, спрямовані на забезпечення прогнозованості руху черги.
Нагадаємо, правила передбачені Наказом Мінрозвитку № 1028 від 20 червня 2025 року.
Мета оновлень – забезпечення прогнозованості руху, попередження різких прискорень чи сповільнень онлайн-черги. Останнє виникає через масові продовження та скасування черги користувачами, особливо перед вихідними.
Що змінюється з 24 листопада?
-
Лімітована кількість продовжень черги.
Для кожної вантажівки можна продовжити час прибуття 1 раз на 60 днів. Час продовження черги лишається незмінним – на 4,6,8 або 10 годин.
Це дозволить використовувати продовження лише тоді, коли є реальна потреба (поломка, непередбачені обставини), а не для “підбору зручного часу” чи небажання їхати на вихідні.
Зазначимо, що у разі використання опції продовження черги – наступного разу ця функція з’явиться для цієї конкретної вантажівки тоді, коли мине 60 днів. Якщо ж користувач проведе заміну вантажівки в одній черзі (тягача) і використає продовження для обох вантажівок – таким чином він використає опцію продовження для двох вантажівок. І для обох транспортних засобів ця можливість стане можливою за 60 днів.
-
Відповідальність за системні скасування черги.
Для вантажівок буде відсутня можливість створити нову чергу протягом 14 днів, якщо були зафіксовані передбачені правилами порушенням.
Про які порушення йдеться?
- скасування черги користувачем двічі поспіль у статусі на в’їзд до пункту пропуску;
- неприбуття вантажівки двічі поспіль до пункту пропуску;
- скасування черги двічі протягом 30 днів за добу до в’їзду.
Зауважимо, що обмеження щодо подальшої реєстрації стосуються саме тягача.
“Історія порушень” доступна для відображення у кабінеті користувача в єЧерзі.
Оновлені правила усувають ключові фактори, які впливали на прогнозованість черги: масові скасування, “порожні” реєстрації без реальних намірів виїжджати, затримки у вихідні, неможливість прогнозувати час прибуття через згадані раніше причини.
Головне – це дозволить добросовісним перевізникам планувати свою діяльність, прогнозувати перетин кордону та уникнути “стрибків” черги.