Одним із розповсюджених методів, до яких вдаються шахраї, є телефонне шахрайство. Зловмисники телефонують, представляючись працівниками банку, і повідомляють про нібито проблеми з Вашою карткою або рахунком. У розмові вони можуть просити надати CVV-код, одноразовий пароль або інші дані для «вирішення» ситуації.
Інший поширений спосіб — фішинг. Шахраї надсилають фальшиві електронні листи або повідомлення з посиланнями на підроблені вебсайти, де запитують банківські дані.
Як захистити себе?
- навіть якщо хтось представляється працівником банку, не розголошуйте свій CVV-код. Справжній працівник банку ніколи не буде запитувати у вас CVV-код по телефону;
- перевіряйте сайт, на якому збираєтеся надати платіжні дані;
- будьте обережні з підозрілими електронними листами та повідомленнями.
У разі якщо Ви випадково розкрили дані своєї платіжної картки або інтернет-банкінгу, негайно зателефонуйте до банку за номером, зазначеним на звороті платіжної картки. Вимагайте блокування коштів на рахунку, а у випадку несанкціонованого списання коштів – блокування трансакцій.
Якщо Ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції за посиланням або повідомте про цю ситуацію за номером телефону: 0 800 505 170.
Більше інформації про безпеку в інтернеті читайте на сайті НБУ та Держспецзв’язку #КібербезпекаФінансів. Кампанія відбувається за підтримки Проєкту USAID «Інвестиції для стійкості бізнесу».