Постановою КМУ від 27.05.2025 р. № 616 затверджено Порядок надання закладам, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, фізичним особам-підприємцям компенсації за спожиті житлово-комунальні послуги, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива під час тимчасового розміщення внутрішньо переміщених осіб.
Пенсійний фонд України реалізував новий електронний сервіс, який дозволяє суб’єктам господарювання дистанційно звернутись за призначенням такої компенсації через вебпортал електронних послуг Фонду.
Для онлайн-подачі заяви алгоритм дій такий:
1. Уповноважений представник юридичної особи або фізична особа-підприємець (ФОП), який має намір подати онлайн-заяву на отримання компенсації за спожиті житлово-комунальні послуги (ЖКП) за розміщення внутрішньо переміщених осіб (ВПО), повинен авторизуватись у кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua/ як юридична особа (для підприємств) або як фізична особа (для ФОП) за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) і натиснути кнопку “Увійти”.
2. У лівому боковому меню “Комунікації з ПФУ” обрати опцію “Звернення для отримання компенсації ЖКП за розміщення ВПО”.
3. У вкладці, що відкриється, натиснути на кнопку “Подати заяву” та обрати поле “Заява на отримання компенсації ЖКП за розміщення ВПО”.
4. Заповнити онлайн-форму заяви: вказати загальні дані про заявника, надати відомості про житло, на ЖКП якого надається компенсація, та зазначити дані виплатних реквізитів.
Важливо!
Поля, позначені зірочкою “*”, є обов’язковими для заповнення.
5. У полі заяви “Відомості про послуги ЖКП” внести інформацію про надавачів житлово-комунальних послуг. Для цього потрібно обрати послугу із запропонованого списку та внести дані, натиснувши на піктограму “+”.
6. В обраному полі зазначаємо номер особового рахунка та найменування організації, що надає послуги. Редагування даних здійснюється через піктограму з олівцем “{✎}”, видалення – через піктограму “сміттєвий кошик” “{🗑}”.
7. Для заповнення онлайн-форми в частині “Учасники звернення” натиснути кнопку “Додати”.
8. Зазначити необхідні дані про кожну з внутрішньо переміщених осіб, яка проживає в наданому житлі, та натиснути “Зберегти”.
9. За потреби додати копії сканованих документів, перелік яких зазначено у випадаючому меню (копії квитанцій на оплату послуг ЖКП, акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства, рішення суду, відомості про розірвання шлюбу, встановлення режиму окремого проживання для подружжя, стягнення аліментів, визначення місця проживання дитини з одним із батьків тощо), надати згоду на обробку персональних даних, та натиснути кнопку “Зберегти чернетку”, якщо плануєте продовжити роботу з онлайн-формою пізніше, або “Сформувати заяву” для завершення роботи з онлайн-формою.
10. Перевірити дані сформованої заяви та надіслати до Пенсійного фонду України, натиснувши кнопку “Підписати та відправити в ПФУ”.