Як отримати довідку про сплату ЄСВ: інструкція для ФОП і самозайнятих осіб

У підприємницькій діяльності виникає чимало ситуацій, коли необхідно підтвердити факт сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ).

Наприклад, під час оформлення пенсії, участі в тендері або для подання до банківських установ. Законодавство передбачає чіткий механізм отримання такої довідки.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) платник ЄСВ має право безоплатно отримувати від контролюючих органів та Пенсійного фонду в межах їх компетенції інформацію, необхідну для виконання обов’язків, покладених на платника згідно із Законом № 2464, а також для підтвердження надходження до Пенсійного фонду сплачених платником сум єдиного внеску.

Платник ЄСВ – фізична особа – підприємець (крім електронних резидентів (е-резидентів) (особа, яка провадить незалежну професійну діяльність), яка є застрахованою особою, може звернутися до контролюючого органу за основним місцем обліку з заявою щодо отримання довідки про суми сплаченого єдиного внеску (далі – Довідка).

Заява в довільній формі подається в один з таких способів:

– у паперовій формі;

– в електронній формі – через приватну частину електронного кабінету, розміщеного на вебпорталі ДПС за посиланням, з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».