Уряд оновив правила оформлення відстрочок. Тепер документи можна подавати лише через Резерв+ або у ЦНАПах. Натомість ТЦК більше не прийматиме нові заяви. Також запроваджується автоматичне продовження відстрочок, які підтверджуються через державні реєстри.
Зміни внесли, щоб підвищити прозорість, боротися з корупцією та спростити процеси для українців. Більше про це розповіли у форматі питання-відповідь.
З якої дати йти у ЦНАП?
З 1 листопада. Але перед походом обов’язково перевірте графік роботи вашого центру — не всі працюють у суботу, тому краще уточнити заздалегідь.
Куди мені звертатися за відстрочкою — у Резерв+, ЦНАП? Чи вона продовжиться автоматично?
Підготували перелік категорій та місць, куди слід звертатися у вашому випадку, — за посиланням.
Що робить ЦНАП, а що — ТЦК?
ЦНАП — це тільки точка приймання документів та видачі результату. Рішення про надання чи відмову у відстрочці ухвалює винятково ТЦК. Адміністратор ЦНАП отримує ваші документи, сканує їх та через портал Дія передає в електронній формі до відповідного ТЦК. Далі ви чекаєте на рішення від ТЦК.
Чи може замість мене прийти родич або адвокат?
Ні. Заяву на відстрочку необхідно подавати тільки особисто. Представник — родич чи юрист — це зробити не може.
Що обов’язково треба знати перед візитом?
Заявник несе відповідальність за подання неповної чи недостовірної інформації в пакеті документів. Недостовірні чи неповні дані можуть бути причиною відмови на відстрочку від ТЦК і вам доведеться подавати заяву ще раз. Перед відвідуванням ЦНАПу ретельно перевірте свої документи.
Робоча електронна пошта — вона має бути зареєстрована і ви повинні мати до неї доступ — на неї прийде відповідь від ТЦК в разі відмови у відстрочці. Не загубіть паролі.
Як саме працює процес оформлення?
- Приходите в ЦНАП з документами: паспорт, РНОКПП та пакетом документів за вашим типом відстрочки
- Адміністратор через портал Дія відправляє ваші документи до ТЦК.
- Система автоматично перевіряє, чи не подавали ви раніше заяву, яка ще на розгляді:
Якщо є незакрита заява — нову подати не можна, треба чекати результат по попередній.
Якщо немає, і ви маєте право на відстрочку — заяву автоматично передають до того ТЦК, де ви перебуваєте на обліку.
- Якщо ви не перебуваєте на обліку в ТЦК — рух заяви зупиняється. Повідомлення про це надійде до кабінету адміністратора ЦНАП на порталі Дія. Спочатку треба стати на облік в ТЦК за місцем проживання, і тільки потім подавати заяву про відстрочку.
- Чекаєте на рішення ТЦК:
Позитивна відповідь — користувач Резерв+ отримує сповіщення в застосунку, а відмітка про відстрочку автоматично з’являється в його електронному військово-обліковому документі. ТЦК відправляє результат у ЦНАП. ЦНАП друкує оновлений обліковий документ із відстрочкою та повідомляє вас про готовність. Його також можна оформити та роздрукувати через власний кабінет на порталі Дія або Резерв+.
Негативна відповідь — адміністратору ЦНАП через портал Дія прийде повідомлення про відмову, а вам на електронну пошту — форма із зазначенням причини відмови, підписана КЕП ТЦК. ЦНАП також повинен повідомити вас про це. Якщо ви бажаєте оскаржити причини відмови — зверніться до суду.
Чи можна буде в ЦНАП подати заяви на всі категорії відстрочок чи тільки деякі з них?
У ЦНАП ви можете подати заяву на всі типи відстрочок.
ЦНАП відмовив у наданні послуги — що робити?
Залиште відгук через QR-код, який є в кожному ЦНАП, або напишіть нам на сторінках Мінцифри в соцмережах. Ми оперативно вирішуватимемо такі ситуації.
А якщо я вже подавав заяву до ТЦК?
Старі заяви, які ви подали до 1 листопада, розглядатимуться напряму ТЦК. Нові заяви подаються через ЦНАП або Резерв+.
А онлайн все оформити можна?
Так, 80% запитів про відстрочки можна отримати автоматично або оформити через мобільний застосунок Резерв+. Це швидше та зручніше. Перед походом у ЦНАП обов’язково перевірте, можливо, ваша відстрочка доступна онлайн, і вам не треба нікуди йти.
Як працює автоматичне продовження відстрочок?
Всі відстрочки, підстави для яких можна підтвердити в державних реєстрах або які не можуть змінитися з часом, будуть продовжуватись автоматично. Повторно збирати документи та подавати заяву більше не треба.
Як це працює? Якщо ви вже оформили відстрочку і вона підпадає під автопродовження — нічого робити не потрібно. Користувачі Резерв+, які мають відстрочку, отримають сповіщення про автоматичне продовження або необхідність продовжити відстрочку.
Чи підходять завірені копії документів?
Так, ви можете подати оригінали, копії чи завірені нотаріусом копії документи.
Чи можу я попросити адміністратора ЦНАП роздрукувати обліковий документ?
Адміністратор надрукує військово-обліковий документ за позитивним результатом подання заяви на відстрочку. На вимогу адміністратори ЦНАП документи не друкують: ви можете зробити це самостійно через портал Дія або в застосунку Резерв+.
Я можу подати заяву з-за кордону?
Подати заяву про відстрочку з-за кордону неможливо. У ЦНАП документи та заяву військовозобов’язаний подає особисто через адміністратора. Документи завантажуються на портал Дія та автоматично відправляються в ТЦК на розгляд.
Як підтвердити, що я подав заяву про відстрочку через ЦНАП?
Підтвердженням подання заяви про відстрочку в ЦНАП є опис вхідного пакету документів (друкований документ), який видає адміністратор ЦНАП після приймання заяви.
Чи можна подавати документи не за місцем реєстрації?
Подати заяву про відстрочку ви можете в будь-якому ЦНАПі, оскільки послуга є екстериторіальною.
У деяких центрах через високе навантаження може збільшитись час обслуговування клієнтів. Тому для вашої зручності пропонуємо користуватись порталом і застосунком Дія, щоб отримувати послуги швидко та без черг.
Опрацювання відстрочок — це додаткове навантаження на ЦНАПи, для якого потрібно більше людей. Очікуємо, що органи місцевого самоврядування сприятимуть збільшенню штату в ЦНАПах.
Маєте питання або виникли проблеми? Пишіть у соцмережі Мінцифри — допоможемо розібратися.