Як оформити відстрочку через ЦНАП — все, що потрібно знати

Уряд оновив правила оформлення відстрочок. Тепер документи можна подавати лише через Резерв+ або у ЦНАПах. Натомість ТЦК більше не прийматиме нові заяви. Також запроваджується автоматичне продовження відстрочок, які підтверджуються через державні реєстри.

Зміни внесли, щоб підвищити прозорість, боротися з корупцією та спростити процеси для українців. Більше про це розповіли у форматі питання-відповідь.

З якої дати йти у ЦНАП?

З 1 листопада. Але перед походом обов’язково перевірте графік роботи вашого центру — не всі працюють у суботу, тому краще уточнити заздалегідь.

Куди мені звертатися за відстрочкою — у Резерв+, ЦНАП? Чи вона продовжиться автоматично?

Підготували перелік категорій та місць, куди слід звертатися у вашому випадку, — за посиланням.

Що робить ЦНАП, а що — ТЦК?

ЦНАП — це тільки точка приймання документів та видачі результату. Рішення про надання чи відмову у відстрочці ухвалює винятково ТЦК. Адміністратор ЦНАП отримує ваші документи, сканує їх та через портал Дія передає в електронній формі до відповідного ТЦК. Далі ви чекаєте на рішення від ТЦК.

Чи може замість мене прийти родич або адвокат?

Ні. Заяву на відстрочку необхідно подавати тільки особисто. Представник — родич чи юрист — це зробити не може.

Що обов’язково треба знати перед візитом?

Заявник несе відповідальність за подання неповної чи недостовірної інформації в пакеті документів. Недостовірні чи неповні дані можуть бути причиною відмови на відстрочку від ТЦК і вам доведеться подавати заяву ще раз. Перед відвідуванням ЦНАПу ретельно перевірте свої документи.

Робоча електронна пошта — вона має бути зареєстрована і ви повинні мати до неї доступ — на неї прийде відповідь від ТЦК в разі відмови у відстрочці. Не загубіть паролі.

Як саме працює процес оформлення?

  1. Приходите в ЦНАП з документами: паспорт, РНОКПП та пакетом документів за вашим типом відстрочки
  2. Адміністратор через портал Дія відправляє ваші документи до ТЦК.
  3. Система автоматично перевіряє, чи не подавали ви раніше заяву, яка ще на розгляді:

Якщо є незакрита заява — нову подати не можна, треба чекати результат по попередній.

Якщо немає, і ви маєте право на відстрочку — заяву автоматично передають до того ТЦК, де ви перебуваєте на обліку.

  1. Якщо ви не перебуваєте на обліку в ТЦК — рух заяви зупиняється. Повідомлення про це надійде до кабінету адміністратора ЦНАП на порталі Дія. Спочатку треба стати на облік в ТЦК за місцем проживання, і тільки потім подавати заяву про відстрочку.
  2. Чекаєте на рішення ТЦК:

Позитивна відповідь — користувач Резерв+ отримує сповіщення в застосунку, а відмітка про відстрочку автоматично з’являється в його електронному військово-обліковому документі. ТЦК відправляє результат у ЦНАП. ЦНАП друкує оновлений обліковий документ із відстрочкою та повідомляє вас про готовність. Його також можна оформити та роздрукувати через власний кабінет на порталі Дія або Резерв+.

Негативна відповідь — адміністратору ЦНАП через портал Дія прийде повідомлення про відмову, а вам на електронну пошту — форма із зазначенням причини відмови, підписана КЕП ТЦК. ЦНАП також повинен повідомити вас про це. Якщо ви бажаєте оскаржити причини відмови — зверніться до суду.

Чи можна буде в ЦНАП подати заяви на всі категорії відстрочок чи тільки деякі з них?

У ЦНАП ви можете подати заяву на всі типи відстрочок.

ЦНАП відмовив у наданні послуги — що робити?

Залиште відгук через QR-код, який є в кожному ЦНАП, або напишіть нам на сторінках Мінцифри в соцмережах. Ми оперативно вирішуватимемо такі ситуації.

А якщо я вже подавав заяву до ТЦК?

Старі заяви, які ви подали до 1 листопада, розглядатимуться напряму ТЦК. Нові заяви подаються через ЦНАП або Резерв+.

А онлайн все оформити можна?

Так, 80% запитів про відстрочки можна отримати автоматично або оформити через мобільний застосунок Резерв+. Це швидше та зручніше. Перед походом у ЦНАП обов’язково перевірте, можливо, ваша відстрочка доступна онлайн, і вам не треба нікуди йти.

Як працює автоматичне продовження відстрочок?

Всі відстрочки, підстави для яких можна підтвердити в державних реєстрах або які не можуть змінитися з часом, будуть продовжуватись автоматично. Повторно збирати документи та подавати заяву більше не треба.

Як це працює? Якщо ви вже оформили відстрочку і вона підпадає під автопродовження — нічого робити не потрібно. Користувачі Резерв+, які мають відстрочку, отримають сповіщення про автоматичне продовження або необхідність продовжити відстрочку.

Чи підходять завірені копії документів?

Так, ви можете подати оригінали, копії чи завірені нотаріусом копії документи.

Чи можу я попросити адміністратора ЦНАП роздрукувати обліковий документ?
Адміністратор надрукує військово-обліковий документ за позитивним результатом подання заяви на відстрочку. На вимогу адміністратори ЦНАП документи не друкують: ви можете зробити це самостійно через портал Дія або в застосунку Резерв+.

Я можу подати заяву з-за кордону?

Подати заяву про відстрочку з-за кордону неможливо. У ЦНАП документи та заяву військовозобов’язаний подає особисто через адміністратора. Документи завантажуються на портал Дія та автоматично відправляються в ТЦК на розгляд.

Як підтвердити, що я подав заяву про відстрочку через ЦНАП?

Підтвердженням подання заяви про відстрочку в ЦНАП є опис вхідного пакету документів (друкований документ), який видає адміністратор ЦНАП після приймання заяви.

Чи можна подавати документи не за місцем реєстрації?

Подати заяву про відстрочку ви можете в будь-якому ЦНАПі, оскільки послуга є екстериторіальною.

У деяких центрах через високе навантаження може збільшитись час обслуговування клієнтів. Тому для вашої зручності пропонуємо користуватись порталом і застосунком Дія, щоб отримувати послуги швидко та без черг.

Опрацювання відстрочок — це додаткове навантаження на ЦНАПи, для якого потрібно більше людей. Очікуємо, що органи місцевого самоврядування сприятимуть збільшенню штату в ЦНАПах.

Маєте питання або виникли проблеми? Пишіть у соцмережі Мінцифри — допоможемо розібратися.