Україна переходить на електронні ТТН: як долучитися

3 листопада 2025 року розпочинається прийом заявок від компаній-операторів електронного документообігу (ЕДО) на тестування Системи електронної товарно-транспортної накладної (е-ТТН). Зразок заяви.

Це потрібно, щоб оператори могли бути повноцінно підключеними до Системи та надавали послуги бізнесу з формування та використання електронних ТТН.

Вже з грудня бізнес зможе використововувати е-ТТН від операторів, що до того часу будуть підключені до Системи.

Електронна ТТН має замінити паперову форму документа, спростити роботу перевізників та забезпечити прозорість ринку вантажних перевезень.

Ключові етапи впровадження:

  • Грудень 2025 року – перші е-ТТН у Системі за основною формою, можливість повноцінного використання без паперових документів.
  • Травень 2026 року – запуск актів коригування е-ТТН.
  • Кінець 2026 року – завершення модернізації Системи та запуск спеціальних форм ТТН.

Паралельно з модернізацією Системи, Мінрозвитку спільно з бізнесом та народними депутатами підготує законодавчі зміни, які мають закріпити перехід на електронні ТТН та визначать перехідний період для всіх учасників ринку.

Результатом модернізації Системи е-ТТН має стати можливість обробляти не менше 1 мільйона транзакцій на добу, а також мати можливість масштабування Системи на запит бізнесу.

Паралельно з цим, Мінрозвитку спільно з бізнесом та народними депутатами планує врегулювати обов’язкове використання електронних ТТН на законодавчому рівні. Попередньо, до кінця 2026 року планується визначити терміни впровадження обов’язковості е-ТТН для перевезень, а також можливості для перехідного періоду.

Запровадження Системи е-ТТН дозволить вирішити низку проблем як для бізнесу, так і держави. Зокрема для компаній, що вимушено використовують паперові версії ТТН, це економія ресурсів, зниження вартості документообігу та пришвидшення розрахункових операцій між сторонами. Для держави е-ТТН – це прозорість у перевезеннях. Завдяки єдиній цифровій системі держава матиме механізми попередження нелегальних перевезень, перенавантаження доріг та уникнення сплати податків.