У Раді обговорюють можливості створення додаткового капіталу товариством

6 грудня 2024 року під головуванням секретаря Комітету Ярослава Рущишина відбулося засідання створеної при Комітеті з питань економічного розвитку Робочої групи з напрацювання законопроєкту про внесення змін до Закону України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю” та інших законодавчих актів України щодо можливості залучення інвестицій (у формі додаткових вкладів) в капітал без дотримання пропорційності розміру додаткових вкладів в капітал до процентного розміру частки в капіталі.

Новим законопроектом пропонується внести зміни та доповнення до Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» про можливість створення в ТОВ додаткового капіталу, та можливість здійснення внесків до додаткового капіталу товариства ТОВ учасниками ТОВ без зміни номінальної вартості чи дотримання пропорцій їхніх часток у статутному капіталі ТОВ та без зміни розміру статутного капіталу ТОВ.

Важливо підкреслити що йдеться про створення додаткових можливостей саме для залучення інвестицій у ТОВ, а не про продаж часток і виведення коштів із ТОВ. При цьому, передбачена законопроектом можливість дозволить залучати інвестиції безпосередньо в українську юридичну особу без необхідності структурування інвестиції через “офшор” з більш гнучким корпоративним законодавством.

Прийняття законопроекту по суті матиме наслідком створення в Україні можливості, яка існує в інших країнах. У випадку залучення іноземних інвестицій в українські ТОВ, результатом такої можливості буде збільшення не лише інвестицій в ТОВ, а й валютних надходжень в Україну.

При цьому законопроект дозволяє засновникам бізнесів бути захищеними від розмиття (що співпадає із політикою держави щодо захисту міноритарних акціонерів). Законопроект також заповнює прогалину в корпоративному законодавстві та передбачає законодавчий механізм для учасників ТОВ прозоро врегулювати відносини між собою, що дозволить збільшити ринкову капіталізацію українських ТОВ, із тим, щоб таке збільшення капіталізації не вимагало обов’язкової зміни юрисдикції.