На сайті Мінфіну оприлюднено проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» щодо удосконалення порядку ліцензування та контролю за виробництвом і обігом підакцизних товарів».
Мінфін на виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» повідомляє про оприлюднення проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» щодо удосконалення порядку ліцензування та контролю за виробництвом і обігом підакцизних товарів».
Проект постанови розроблено з метою запровадження можливості видачі й анулювання ліцензій на всі види діяльності з підакцизними товарами в електронному вигляді, а також удосконалення контролю за виробництвом і обігом підакцизних товарів.
Законопроектом запропоновано такі зміни до Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481), зокрема:
щодо удосконалення порядку ліцензування:
♦ запроваджується порядок видачі й анулювання ліцензій на всі види діяльності з підакцизними товарами в електронному вигляді шляхом надання органом ліцензування суб’єкту господарювання витягу з відповідного реєстру. Визначено перелік інформації, яка міститься в такому витягу;
♦ запроваджується порядок автоматичної видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, без необхідності прийняття будь-яких розпорядчих актів чи рішень посадових осіб органів ліцензування;
♦ встановлюються уніфіковані для всіх видів діяльності перелік підстав для прийняття рішення про відмову у видачі ліцензій, передбачених Законом № 481;
♦ встановлюються уніфіковані порядок та підстави для анулювання ліцензій, передбачених Законом № 481;
♦ ліцензії, видані до набрання чинності цим Законом, вважаються чинними з урахуванням строків їх дії, встановлених на період дії воєнного, надзвичайного стану на території України або за наявності обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин);
♦ передбачається, що протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, орган ліцензування може видавати у паперовому вигляді ліцензії, передбачені Законом № 481;
щодо контролю за виробництвом і обігом підакцизних товарів:
♦ встановлюються додаткові підстави для анулювання ліцензій, які видаються відповідно до Закону № 481;
♦ унормовується питання нанесення максимальної роздрібної ціни на пачки, коробки або сувенірні коробки тютюну, промислових замінників тютюну та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;
♦ норми Закону № 481 узгоджуються з нормами, передбаченими Законом України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;
♦ задля запобігання нелегальному виробництву й обігу підакцизних товарів запроваджується звітування про їх залишки, а також запропоновано запровадити звітування про обсяги обігу та залишки тютюнової сировини, фільтрів для промислового виробництва сигарет, паперу цигаркового (для виробників тютюнових виробів);
♦ задля забезпечення поточної плати за ліцензію, а також для створення рівних умов щодо розміру плати за ліцензію для суб’єктів, які отримують нову ліцензію у разі закінчення попередньої в період дії воєнного, надзвичайного стану, запроваджується визначення розміру плати за ліцензію пропорційно кількості місяців, у яких здійснювалась діяльність, до отримання нової ліцензії.
Запропоновано встановити, що цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через шість місяців із дня набрання ним чинності.
Зауваження та пропозиції до проекту закону надавати протягом 30робочих днів з дня оприлюднення на офіційній сторінці Мінфіну у письмовій та/або електронній формі за адресами:
Міністерство фінансів України, вул.Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008, e-mail: [email protected], [email protected].