Нагадуємо, що у минулому році Данило Гетманцев, Голова податкового комітету, розповів, що до нього надходять скарги платників на дії податкової служби про нарахування штрафів через помилку у бюджетних рахунках.
Це коли, наприклад, платник помилково перераховує свої зобов’язання з податку на прибуток, на рахунок зі сплати податку на доходи фізичних осіб.
Верховний Суд України з цього питання вже сформував однозначну позицію і визнав такі штрафи незаконними. Абсолютно логічно, адже платник зобовʼязання державі сплатив.
“Чесно не розумію чому з такою впертістю треба продовжувати виписувати штрафи, які потім все одно скасують? Позиції ВС обовʼязкові для врахування. Мені здається це і є проявом тієї легендарної профіскальної позиції податківців, яка так шкодить побудові нормальних відносин з платниками”,- дивувався нардеп.
Він вимагає від податківців забезпечити дотримання практики Верховного Суд та прав платників податків. А щоб остаточно поставити крапку в цьому питанні, він пообіцяв внести відповідні уточнення до Податкового кодексу.
Так, Комітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики рекомендував прийняти законопроєкт № 9662 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення онлайн комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства у другому читанні
Враховані пропозиції та поправки до другого читання спрямовані:
► унормування питання встановлення податкових пільг щодо плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на територіях, щодо яких прийнято рішення про обов’язкову евакуацію населення (прийняття рішення сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій та військово-цивільних адміністрацій є обов’язковим);
► скасувати відповідальність за помилкове зазначення платником податків у платіжних документах неправильного бюджетного рахунку отримувача коштів (за умови своєчасної сплати);
► розширення випадків взаємодії платника податків з контролюючим органом у режимі відеоконференції (крім розгляду матеріалів скарг та перевірок на процедури взаємного узгодження);
► вирішити питання налагодження обміну інформацією між податковими органами та Центральним депозитарієм цінних паперів і депозитарними установами, уповноваженими обслуговувати рахунки власників часток товариств в обліковій системі часток товариств;
► скорочення термінів бюджетного відшкодування;
► осучаснити порядок залучення товарних бірж до продажу майна, що перебуває у податковій заставі;
► надати можливість врахування прохання платника податків про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій, реєстрації платником податку на додану вартість та єдиного податку не лише при державній реєстрації нової юридичної особи, але й під час подання заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу;
► скасувати обмеження для платників мінімального податкового зобов’язання щодо строку для звернення про проведення звірки даних, який наразі становить лише тридцять днів з дня вручення ППР.