Народний депутат Ніна Южаніна констатує, що майже 200 млрд грн в рік витрачається платниками податків на податкові процедури.
Державна податкова служба на своєму сайті розмістила звіт за результатами проведеного у 2024 році дослідження витрат на дотримання податкового законодавства (податковий комплаєнс) (TCCS).
В середньому 74,4 дня та 100 тис. грн на рік витрачається одним суб’єктом господарювання на процедури дотримання податкового законодавства.
Середні витрати суб’єкта господарювання залежно від обороту складали:
♦ з оборотом менше ніж 1 млн грн – 35,7 дня та 31,7 тис. грн на рік ;
♦ з оборотом від 1 млн грн до 8 млн грн – 53,6 дня та 74,8 тис. грн на рік;
♦ з оборотом від 8 млн грн до 80 млн грн млн грн – 253 дні та 383,6 тис. грн на рік;
♦ з оборотом більше ніж 80 млн грн – 369 днів та 643,5 тис. грн на рік.
І це витрати без урахування останніх нововведень із запровадження військового збору для платників єдиного податку та щомісячної (замість квартальної) звітності з ПДФО та ЄСВ.
І хоча в абсолютних цифрах витрати бізнесу з великими оборотами значно вищі, найбільше навантаження припадає саме на малий бізнес, у якого вони складають щонайменше 3% від обороту.
З урахуванням податкового навантаження (про яке писала тут (https://t.me/ninayuzhanina/3029)) (https://t.me/ninayuzhanina/3029) загальні витрати ФОП (включаючи сплату податків, зборів та ЄСВ) можуть складати та 10% від обороту
За даними звіту у структурі витрат на податкові процедури найбільшу частину складають:
- діловодство, пов’язане із податковим обліком – 43% коштів та 44,5% часу;
- подання податкових документів – 21% коштів та 21,5 % часу;
- податкові перевірки 12% коштів та 8% часу;
- інша діяльність, пов’язана з оподаткуванням (витрати на податкову літературу, програмне забезпечення для податкового обліку, РРО/ПРРО, навчання, ліцензії тощо) – 12% коштів та 11% часу;
- електронний банкінг – 10% коштів та 12% часу.
Структура витрат трохи відрізняється залежно від оборотів підприємства та кількості найманих працівників, але частка витрат, пов’язаних із діловодством та поданням податкових документів завжди складає більше ніж 50% усіх витрат, а у бізнесу з великими оборотами чи великою кількістю працівників перевищує 70% від усіх витрат як коштів, так і часу.
В середньому, підприємство з кількістю працюючих більш як 50 осіб щорічно витрачає на діловодство та подання податкових документів близько 700 тис. грн та більш як 60 тис. грн на податкові перевірки.