Під час проведення документальної перевірки (планової чи позапланової, виїзної або невиїзної) ДПС має право запитувати у великого платника податків копії документів, які він створює в електронній формі.
Зокрема:
– документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань);
– первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансової звітності;
– інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів.
Це передбачено Податковим кодексом України (пункт 85.2 статті 85) та Порядком надання документів великим платником податків в електронній формі (наказ Мінфіну від 07.11.2011 № 1393).
Стандартний аудиторський файл (SAF-T UA) – це електронний XML-файл стандартизованої структури, який містить дані, експортовані з облікової системи підприємства, зокрема:
– інформацію про активи, власний капітал та зобов’язання;
– дані про зміни фінансово-господарського стану за відповідний період;
-первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність тощо.
Порядок подання файлу (SAF-T UA)
Запит ДПС надсилається у довільній формі з зазначенням періоду перевірки та способів подання файлу.
Якщо період перевірки перевищує 1 календарний рік необхідно формувати окремий файл за кожен рік.
Наприклад, якщо перевірці підлягає період з 01.01.2022 по 31.03.2025, має бути сформовано чотири окремі файли за період з:
01.01.2022 по 31.12.2022;
01.01.2023 по 31.12.2023;
01.01.2024 по 31.12.2024;
01.01.2025 по 31.03.2025.
Електронні документи (інформацію) великий платник податків зобов’язаний надати з дотриманням вимог законодавства про електронний документообіг не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту контролюючого органу.