Застосування ПРРО при оплаті через NovaPay

Чи треба проводити через ПРРО суми, які отримані від клієнтів, які розраховувалися з NovaPay (є договір) та перераховані на рахунок IBAN. Якщо так, коли формувати фіскальний чек? Яку форму оплати вибирати: готівкова або безготівкова, чи може проводити через ПРРО в момент отримання реєстру від NovaPay?

ФОП платники єдиного податку другої – четвертої груп та ТОВ при продажу товарів через Інтернет у разі відправлення таких товарів поштою за умови післяплати із використанням платіжної системи «NovaPay» можуть не застосовувати ПРРО і це не буде порушенням законодавства. Оскільки покупцеві фіскальний касовий чек видає ТОВ «NovaPay», а не продавець. Продавець лише за заявкою покупця надсилає через Нову Пошту товар, а покупець, отримуючи його на складі відділення, оплачує його вартість готівкою або платіжними банківськими картками.

Саме ж ТОВ «NovaPay » входить в ГК «Нова Пошта» і надає фінансові послуги під брендом NovaPay та є платіжною організацією міжнародної системи, в рамках якої здійснюються перекази коштів. Тобто ТОВ «NovaPay» є фінансовою установою відповідно до Свідоцтва про реєстрацію фінансової установи серії ФК №378 від 08.01.2013 року та має право надавати фінансові послуги, зокрема, здійснювати переказ коштів, на підставі Ліцензії на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків за №11/1, що видана Національним банком України 17.10.2014 р.

Отже, за умови отримання післяплати через «NovaPay» продавець не застосовує ПРРО, тому в останнього немає потреби друкувати фіскальний чек чи проводити такі оплати на ПРРО за реєстром отриманим від «NovaPay».

Проте нещодавно податківці видали нову консультацію з цього питання, де вони говорять, що при співпраці з NovaPay потрібен РРО. Ми коментували її тут.

Нажаль, однозначного висновку немає і ми можемо сказати тільки те, що тим СГ, хто торгує за допомогою «Нової пошти», треба прийняти рішення вже зараз: або почати проводити такі операції через РРО/ПРРО, або готуватися до захисту при податкових перевірках, або замовити власну ІПК, у якій докладно описати саме свій порядок продажу товарів за допомогою пошти.

По-друге, оскільки сам продавець не проводить розрахунки з покупцем, у нього не виникає розрахункова операція у розумінні визначення у ст. 2 Закону про РРО. Тому не можна відповісти на питання, коли формувати чек РРО – адже такого моменту у продавця просто немає. Чек РРО повинна видати та компанія, яка приймає платіж, в момент приймання платежу – див. абзац 1 ст. 3 Закону про РРО у комплексі з визначенням розрахункової операцій у ст. 2 Закону про РРО.

Щодо форми оплати нагадаємо, що визначення готівкових розрахунків наведено у пп. 5 п. 3 Положенні №148 – це, зокрема, платежі готівкою суб'єктів господарювання і фізичних осіб за реалізовану продукцію (товари, виконані роботи, надані послуги). У свою чергу, готівка – це грошові знаки національної валюти України (банкноти і монети, у тому числі розмінні, обігові, пам'ятні банкноти та монети, які є платіжними засобами) – пп. 3 п. 3 Положення №148. Тож в даному випадку готівковими розрахунками будуть тільки такі розрахунки, за якими сам СГ отримав від покупця банкноти і монети. Всі інші розрахунки, за якими кошти надходять на рахунок СГ, є безготівковими.

Додатково читайте тут>>