Як ФОП може отримати довідку про доходи за період здійснення підприємницької діяльності до/з 1998 року?

Необхідно подати: за період перебування на загальній системі – окремі заяви про подані декларації про майновий стан і доходи по кожному річному періоду; за період перебування на спрощеній системі – заяву про видачу довідки про доходи у довільній формі

Податківці у підкатегорії 130.01 ЗІР дали відповідь, що відповідно до пп. 179.12 ПКУ за зверненням платника податку контролюючий орган, до якого було подано податкову декларацію, видає довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію) за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Форми заяви про видачу довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або відсутність податкових зобов’язань) та довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або про відсутність податкових зобов’язань), затверджені наказом Мінфіну від 13.06.2017 р. №568.

Перелік типових документів, що утворюються у діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших підприємств, установ та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затверджений наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 р. №578/5.

Типова інформаційна картка адміністративної послуги «Видача довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію)» затверджена наказом Державної податкової служби України від 22.04.2021 р. №446, відповідно до якої Довідка за формою №568 видається на підставі поданої Декларації про майновий стан і доходи, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 р. №859.

Згідно з пп. 2 п. 8 Порядку оформлення і видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або відсутність податкових зобов’язань), затвердженого Наказом №568, у рядку 01 зазначається сума доходів, які включаються до загального річного оподатковуваного доходу, зокрема, але не виключно: заробітна плата, дохід відповідно до умов договору цивільно-правового характеру, іноземні доходи, доходи від операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомого та/або рухомого майна, дохід від надання майна в лізинг тощо, інвестиційний прибуток, вартість успадкованого чи отриманого у дарунок майна, інші доходи, доходи фізичних осіб – підприємців та доходи, отримані фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність.

При цьому ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, не можуть отримати в контролюючому органі Довідку за формою №568 за будь-який інший, ніж річний податковий період.

Пунктом 296.8 ПКУ передбачено, що платники єдиного податку для отримання довідки про доходи мають право подати до контролюючого органу податкову декларацію за інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період, що не звільняє такого платника податку від обов’язку подання податкової декларації у строк, встановлений для квартального (річного) податкового (звітного) періоду.

Така податкова декларація складається з урахуванням норм пп. 296.5 і 296.6 ПКУ та не є підставою для нарахування та/або сплати податкового зобов’язання.

Тобто, інформація про доходи ФОП, яка застосовує спрощену систему оподаткування формується на підставі поданих податкових декларацій платника єдиного податку – ФОП.

Типова інформаційна картка адміністративної послуги «Видача довідки про доходи» (відповідно до п. 296.8 ПКУ) затверджена Наказом №446), відповідно до якої строк надання вказаної адміністративної послуги – 10 календарних днів.

Для ФОП, який застосовує спрощену систему оподаткування, форм заяви про видачу довідки про доходи та довідки про доходи нормативно-правовими актами не встановлено. З метою отримання довідки про доходи, отримані в період перебування ФОП на спрощеній системі оподаткування, Заява складається у довільній формі та повинна містити достатню інформацію про особу, яка звертається із Заявою, предмет такої Заяви, період за який необхідно отримати інформацію та спосіб отримання інформації: поштою або в контролюючому органі.

Слід зазначити, що в умовах дії правового воєнного режиму, керуючись наказом ДПС України від 28.03.2022 №173 «Про забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС» (зі змінами) ЦОП здійснюють сервісне обслуговування платників податків (платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування), зокрема надають адміністративні послуги, інші функції сервісного обслуговування незалежно від місця обліку платника податків.

Отже, ФОП (у т. ч. який був як на загальній так і на спрощеній системі оподаткування) для отримання довідки (інформації) про доходи за необхідний період здійснення підприємницької діяльності подає відповідну заяву:

  • за період перебування на загальній системі оподаткування – окремі Заяви за формою №568 щодо кожного звітного річного періоду за який необхідно отримати інформацію про доходи);
  • за період перебування на спрощеній системі оподаткування – Заяву довільної форми (із зазначенням способу отримання інформації: поштою або в контролюючому органі)).

Зазначені вище заяви подаються:

  • до контролюючого органу за основним місцем обліку ФОП в один із таких способів: письмово або в електронній формі засобами електронного зв’язку (з дотриманням вимог, визначених пп. 42.4 ПКУ;
  • або до будь-якого діючого ЦОП.

Контролюючий орган (ЦОП) протягом 10 календарних днів з дня отримання відповідної заяви надає:

  • Довідку(и) за формою №568 з наявною інформацією про доходи ФОП, задекларовані на загальній системі оподаткування (окремо за кожний звітний річний період відповідно до поданих Заяв за формою №568), яку(і) ФОП отримує безпосередньо в контролюючому органі (ЦОП), до якого подано(і) Заяву(и) за формою №568;
  • довідку в довільній формі про доходи ФОП, задекларовані на спрощеній системі оподаткування, яку ФОП отримує безпосередньо в контролюючому органі (ЦОП), до якого подано Заяву, або поштою (в залежності від зазначеного в Заяві способу отримання).

Водночас, повідомляємо що склад і строки зберігання документів у системі податкових органів визначаються відповідно до Переліку.

Пунктом 1.8 Переліку встановлено, що строки зберігання типових документів на електронних носіях відповідають строкам зберігання аналогічних документів на паперових носіях.

Відповідно до п. 283 Переліку декларації, що відображають звітність усіх платників податків, та документи (розрахунки, звіти, відомості, заяви, довідки, картки, листи, перерахунки, платіжні документи, виклики) строк зберігання 5 років.