ТОВ отримує від фізособи маркетингові послуги з оплатою реклами у Facebook: як оформити та обліковувати?

ТОВ, середнє підприємство, платник ПДВ та податку на прибуток, хоче замовити рекламу у Facebook. Сплачувати за рекламу буде фізоосба, яка надає ТОВ маркетингові послуги за ЦПД (ФОП у ФО немає), зі своєї гривневої картки. Чи може сплачувати за рекламу підприємства така фізособа своєю гривневою карткою в межах ЦПД? Якими документами, окрім акту наданих послуг за ЦПД, ТОВ може підтвердити ці витрати?

Згідно з ст. 509 ЦКУ зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (зокрема, надати послугу), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Далі, відповідно до ст. 901 ЦКУ за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Виходячи з цих норм, сторони договору про надання послуг на власний розсуд можуть визначити в договорі, які саме послуги повинна надати фізособа і які дії вона повинна вчинити. Зокрема, можна прописати в договорі і будь-який порядок оплати рекламних послуг соцмережі Facebook, в тому числі і такий, за яким фізособа – виконавець послуг самостійно оплачує рекламні послуги і в свою чергу включає їх до вартості своїх послуг, що вона надає ТОВ.

Звертаємо увагу на такий момент: оскільки оплата реклами надходить від фізособи, то Facebook буде вважати це послугою, наданою фізособі і оподатковувати її за правилами, встановленими ст. 208-1 ПКУ.

При цьому ТОВ отримує тільки маркетингову послугу від фізособи у вигляді працюючої реклами в соцмережі і ніяк не відображає у себе в обліку оплату фізособою рекламних послуг Facebook. Відповідно, для документального підтвердження наданих фізособою послуг достатньо акта, складеного між ТОВ та фізособою на загальну вартість послуг фізособи.

У ТОВ не виникає ані ПДВ на послуги нерезидента, ані податку на доходи нерезидентів, тому що ТОВ не має прямого контакту з Facebook.

***

Приклад. Фізособа за договором ЦПХ надає маркетингові послуги ТОВ. Вартість самих послуг, що надаються цією фізособою, становить 6300 грн до утримання ПДФО та ВЗ. В рамках цього ж договору фізособа за власний кошт оплачує рекламні послуги Facebook в сумі 4700 грн, збільшує їх на суму ПДФО та ВЗ і включає ці кошти до вартості своїх послуг в сумі 5840 грн. Загальна вартість маркетингових послуг становить 6300 + 5840 = 12140 грн.

Як результат цих послуг, ТОВ отримує оплачену рекламу у Facebook і ще додаткові послуги на суму 6300 грн, про які воно домовилося з фізособою. Відображення цього договору в обліку у ТОВ буде таким:

Зміст господарської операції

Д-т

К-т

Сума, грн

Підписано акт з фізособою про надання маркетингових послуг

93

631

12140,00

Нараховано ЄСВ на вартість послуг

63

651

2670,80

Утримано ПДФО

631

641

2185,20

Утримано ВЗ

631

642

182,10

Виплачено винагороду фізособі після утримання ПДФО та ВЗ, в тому числі 5071,50 грн – за надані послуги і 4701,20 – вартість оплачених рекламних послуг Facebook

631

311

9772,70

Сплачено ЄСВ

651

311

2670,80

Сплачено ПДФО

641

311

2185,20

Сплачено ВЗ

642

311

182,10