Помилкову ПН заблоковано: чи потрібно розблоковувати?

Платник ПДВ помилково зареєстрував податкову накладну. Згодом цю ПН було заблоковано. Чи потрібно подавати документи для розблокування такої ПН, враховуючи, що її не потрібно було реєструвати?

Пунктом 44.1 ПКУ визначено, що платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

При цьому платникам податків забороняється формування показників податкової звітності на підставі даних, не підтверджених документально.

У разі помилкового складання ПН/РК первинні документи щодо постачання товарів/послуг, зазначених у такій ПН/РК, відсутні, тому для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію помилково складеної ПН/РК в ЄРПН платник податків може подати лише письмові пояснення.

Аналогічне роз’яснення наведене на сторінці ЗІР (101.18).