Облік додаткових витрат при купівлі земельної ділянки через тендер

Підприємство придбало земельну ділянку у міської ради через тендер за 32000 грн. Як в бухобліку відобразити додаткові витрати, пов'язані з придбанням земельної ділянки: витрати на реєстрацію землі, оплату міській раді за підготовку тендера, обов'язковий внесок за участь у тендері та плату електронній платформі за проведення тендера?

Згідно з пп.8 НП(С)БО 7, первісна вартість об'єкта основних засобів, до яких відноситься земельна ділянка, включає всі витрати, пов'язані з її придбанням і доведенням до стану, придатного для використання.

Тому всі додаткові витрати, які перераховані в запитанні, мають бути включені до первісної вартості земельної ділянки. Спершу ці витрати та вартість земельної ділянки списують до складу капітальних інвестицій на субрахунок 152, а потім зараховують до складу основних засобів:

  • Дт 101 Кт 152.