Декларація з транспортного податку у 2026 році: ДПС пояснила, чим підтвердити реєстрацію авто
Юридичні особи подають декларацію з транспортного податку до контролюючого органу за місцем реєстрації автомобіля. Для підтвердження цієї адреси використовують техпаспорт і витяг з Єдиного державного реєстру транспортних засобів
ДПС у підкатегорії 110.05 ЗІР нагадує, що відповідно до пп. 267.1.1 ПКУ платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до пп. 267.2.1 ПКУ є об’єктами оподаткування.
Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 01 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально (пп. 267.6.4 ПКУ).
Транспортний податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року №2456-VI (пп. 267.7.1 ПКУ).
Пунктом 24 Порядку №1388, визначено, що організація роботи, пов’язаної з реєстрацією (перереєстрацією), зняттям з обліку транспортних засобів, оформленням та видачею реєстраційних документів та/або їх формуванням в електронній формі, а також видачею (присвоєнням) номерних знаків або буквено-цифрової комбінації номерних знаків, здійснюється за місцем звернення власника або його уповноваженої особи незалежно від адреси задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) на території України фізичної особи чи місцезнаходження юридичної особи в порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ (далі – МВС). При цьому в реєстраційних документах зазначається адреса задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) на території України фізичної особи (для внутрішньо переміщених осіб – місце проживання на підставі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, в якій зазначено фактичне місце проживання, або її відображення в електронній формі засобами Порталу Дія чи витягу з реєстру територіальної громади про задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) або його відображення в електронній формі засобами Порталу Дія) або місцезнаходження юридичної особи, за якою реєструється транспортний засіб.
Згідно з положеннями п. 16 Порядку №1388 на зареєстровані в сервісних центрах МВС транспортні засоби видаються свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) (місто та область вказуються в полі «Адреса» або позначаються спеціальним кодом сервісного центру МВС (чотиризначний код у нижньому кутку).
Інформація про транспортні засоби, що використовуються на вулично-дорожній мережі загального користування і підлягають державній або відомчій реєстрації, відомості про їх власників (співвласників), належних користувачів, адреса реєстрації місця проживання фізичної особи або адреса місцезнаходження юридичної особи, закріплені номерні знаки та реєстраційні документи на такі транспортні засоби, зокрема, у разі державної реєстрації транспортного засобу, вноситься до Єдиного державного реєстру транспортних засобів (п. 3 Порядку ведення Єдиного державного реєстру транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.11.2020 №779).
Висновок
Підтвердженням місця реєстрації транспортного засобу для юридичних осіб з метою визначення контролюючого органу, до якого необхідно подати декларацію з транспортного податку, є свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (техпаспорт) та Витяг з Єдиного державного реєстру транспортних засобів.