Чи потрібно зберігати чеки з терміналів та Z-звіти?
ТОВ має мережу магазинів і використовує POS-термінали різних банків. Чи потрібно зберігати чеки (сліпи) з терміналів та Z-звіти РРО?
Чи потрібно зберігати чеки з терміналів?
Ні, не потрібно.
Квитанція платіжного термінала лише підтверджує ініціювання переказу коштів з рахунку держателя ЕПЗ, а не факт продажу товару (отримання послуг), тому квитанція платіжного термінала не є розрахунковим документом у розумінні Закону №265 (Лист НБУ від 28.11.2019 р. №57-0007/62082).
При цьому копія квитанції платіжного терміналу не є первинним документом у розумінні п. 44.1 ПКУ, а тому на сьогодні відсутній обов’язок зберігання такої копії протягом терміну, встановленого п. 44.3 ПКУ (ІПК ДПС від 12.03.2020 р. №1010/6/99-00-05-04-01-06/ІПК). Більш детально див. нашу новину тут.
Чи потрібно зберігати Z-звіти РРО?
Так, потрібно.
Суб’єкт господарювання має забезпечити збереження щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в паперовій та/або електронній формі протягом строку, визначеного пп. 44.3 ПКУ ( п. 6 глави 4 розд. II Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Мінфіну від 14.06.2016 №547). Тобто термін зберігання Z- звітів 1095 днів.
При цьому податківці зазначають, що застосування відповідальності за незбереження фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) створених РРО або ПРРО не передбачено – див. ЗІР (109.18): «Яка передбачена відповідальність за нестворення (несвоєчасне створення) або незберігання фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів), створених РРО або ПРРО в електронній формі?».
Порядок зберігання Z-звітів в електронній формі податківці навели у своїй консультації ЗІР (109.06): «Який порядок зберігання установами/підприємствами щоденних фіскальних звітних чеків (Z-звітів) у електронній формі?».