Чи можна придбати офіс за кордоном під час дії воєнного стану?
Українська компанія хоче придбати офісне приміщення за кордоном, щоб перемістити роботу свого офісу. Чи є станом на 21.07.2022 будь-які обмеження щодо проведення такої операції з придбання об’єкта нерухомості за кордоном в частині оплати в іноземній валюті з боку валютного законодавства України? Яке податкове навантаження такого придбання?
По-перше, станом на цей момент, у період дії воєнного стану придбати валюту та провести розрахунки з нерезидентом через банк поки що неможливо.
Дозволені валютні операції перераховані у п. 14 Постанови № 18, і там немає такої операції, як придбання нерухомого майна у нерезидента. Втім, НБУ регулярно вносить зміни у Постанову № 18, і тому радимо слідкувати за цими змінами на предмет ослаблення валютного регулювання для даної ситуації.
По-друге, особливостей оподаткування такого придбання не передбачено.
Оскільки нерухоме майно перебуватиме не на території України, податок на нерухомість не виникає.
Щодо ПДВ. Відповідно до п. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема, з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України. Оскільки в зазначеному випадку нерухомість розташована за кордоном, щодо податкового кредиту ПДВ не може бути мови.
Після придбання офісу підприємство має право його амортизувати, якщо він буде використовуватись в діяльності підприємства – за загальними правилами бухобліку та оподаткування прибутку підприємств.
Податок на доходи нерезидентів також не виникає, оскільки такого доходу (від продажу нерухомого майна за межами України) немає у переліку оподатковуваних доходів нерезидентів у пп. 141.4.1 ПКУ.