Через тимчасові труднощі, спричинені кібератакою на державні реєстри, багато громадян цікавляться як працюють відділи державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС).
Ми підготували відповіді на найпоширеніші запитання, тож тримайте чекліст – зберігайте цю публікацію та діліться нею з друзями!
Чи працюють відділи ДРАЦС?
Так, відділи у Дніпропетровській, Запорізькій, Кіровоградській, Миколаївській, Одеській та Херсонській областях продовжують обслуговувати громадян за звичайним графіком.
Ви можете:
– отримати консультації та роз’яснення норм чинного законодавства з усіх питань у сфері державної реєстрації актів цивільного стану;
– подати заяви в паперовій формі для державної реєстрації народження, смерті, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, повторної видачі свідоцтв. Також приймаються заяви з питань внесення змін чи доповнень до актових записів цивільного стану. Зауважимо, що розгляд таких заяв може тривати до трьох (а в деяких випадках – до шести) місяців у зв’язку з необхідністю направлення письмових запитів до відділів ДРАЦС за місцем знаходження актових записів для витребування засвідчених копій;
– отримати свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану.
Чи доступна послуга «єМалятко»?
На жаль, ця послуга тимчасово недоступна до відновлення роботи відповідного розділу порталу «Дія» та Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Однак, ви можете зареєструвати народження дитини, звернувшись до найближчого відділу ДРАЦС.
Чи можлива реєстрація смерті?
Так, реєстрація смерті здійснюється у паперовій формі. Ви отримаєте відповідний документ для отримання соціальної допомоги на поховання. Пенсійний фонд України вже врахував ці зміни.
Чи можна подати заяву на реєстрацію шлюбу або одружитися?
Так, ця послуга залишається доступною. Державна реєстрація шлюбу проводиться у паперовій формі. Після відновлення роботи реєстру всі дані будуть внесені до системи.
Що робити, якщо наречені подали заяву через портал «Дія» до 20 грудня 2024 року?
Наразі опрацювання заяв, поданих через портал, неможливе. Рекомендуємо звернутися до відділу ДРАЦС і подати заяву у паперовій формі.
Чи можна поставити апостиль на документи?
Проставлення апостиля призупинено. Відновлення роботи реєстрів здійснюється поетапно відповідно до запровадженого плану. Першими будуть запущені найважливіші реєстри: ДРАЦС, ЄДР та ДРРП.
Чи можливо отримати повторні свідоцтва?
Так. Повторну видачу свідоцтв про народження, шлюб, розірвання шлюбу, смерть та зміну імені здійснюють у відділах ДРАЦС на основі паперових носіїв актових записів. Для цього потрібно звернутися до відділу, де було зареєстровано відповідний факт.
Заяви можна подати особисто або надіслати поштою. Якщо документи стосуються актів, зареєстрованих на тимчасово окупованих територіях, їх видають обласні відділи ДРАЦС за наявності других примірників паперових записів.
Свідоцтва надсилають до місцевого відділу ДРАЦС за місцем проживання заявника протягом семи днів.
Коли повернеться можливість замовити послуги вже у звичному онлайн-форматі?
Держава активно працює над відновленням роботи реєстрів. Уже розпочато процес валідації резервних копій, і, згідно з планом, їхнє повне відновлення розпочнеться найближчим часом. У системі впроваджуються посилені заходи кіберзахисту, щоб унеможливити повторення подібних інцидентів. Прогнозуємо, що для повного відновлення роботи знадобиться близько двох тижнів. Запевняємо: кожний документ і кожний запит громадян буде збережено та розглянуто.