Надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб та військового збору.
Звернутися за наданням субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення (далі — оренда житла) та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб та військового збору (далі — компенсація) мають одночасно наймодавець та наймач (пункт 5 Порядку реалізації експериментального проекту щодо надання субсидії на оплату вартості або частини податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.10.2024 № 1225, далі — Порядок № 1225)
Для призначення субсидії на найм житла наймач та наймодавець підписують:
- договір найму (Додаток 1 до Порядку № 1225);
- заяву (Додаток 2 до Порядку № 1225).
У разі потреби додаються:
- копії документів, що підтверджують повноваження законного представника (представника за довіреністю);
- Копії інших документів: рішення суду, відомості про розірвання шлюбу, встановлення для подружжя режиму окремого проживання, стягнення аліментів, визначення місця проживання дитини з одним із батьків тощо.
Інформація про членів домогосподарства наймача зазначається в заяві та договорі.
Інші відомості, необхідні для призначення субсидії на найм житла, зокрема про майновий стан, отримуються органами Пенсійного фонду України шляхом електронної взаємодії з державними реєстрами.
Наймачі, які є внутрішньо переміщеними особами, та наймодавці можуть подати документи для призначення субсидії на найм житла через:
- сервісний центр Пенсійного фонду України;
- Центр надання адміністративних послуг.
Також для учасників проєкту (наймача та наймодавця) реалізовано можливість укласти договір найму та подати заяву на субсидію на оренду житла та компенсацію онлайн — через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України.