У Всесвітній день гуманітарної допомоги Мінсоцполітики розповідає про Автоматизовану систему реєстрації гуманітарної допомоги (АС ГД) — good.gov.ua. На платформі організації, які планують ввезти гуманітарну допомогу, можуть швидко та зручно реєструвати вантажі та подавати декларації.
Система запрацювала 1 грудня 2023 року у тестовому режимі, коли декларації можна було подавати декларації як паперово, так і онлайн. Уже з 1 квітня 2024 року вона працює повноцінно — відтоді ввезення гуманітарної допомоги можливе лише через онлайн-систему. Це дозволяє мінімізувати ризики зловживань та забезпечити прозорий облік гуманітарної допомоги.
За час роботи АС ГД зареєстровано понад 239 тисяч вантажів, а декларацій подано більш як 227 тисяч. Крім того, на сьогодні система налічує 12,7 тисяч отримувачів — усі вони внесені до Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги. Це переважно громадські та благодійні організації, волонтерські спільноти та реабілітаційні установи.
За статистикою, найчастіше ввозять таку допомогу:
- продовольчі товари;
- лікарські засоби та медичні вироби;
- санітарно-гігієнічні засоби;
- одяг та взуття;
- технічні засоби.
Як користуватися системою
1. Перейдіть good.gov.ua.
2. Зареєструйтеся за допомогою КЕП, якщо вас ще немає в Єдиному реєстрі, і підтвердьте дані про організацію. Деталі — у відео.
3. Якщо ви вже зареєстровані — заповніть інформацію про вантаж і декларацію в системі. Інструкція — ось тут.
4. Отримайте унікальний код гуманітарної допомоги.
5. Сформуйте декларацію у системі.
6. Назвіть цей код під час митного оформлення на кордоні.
7. Розподіліть вантаж.
8. Якщо є розбіжності між декларацією та фактично отриманим товаром — заповніть інвентаризаційний опис. Як це зробити, дивіться у відео.
9. Подайте автоматичний звіт про цільове використання гуманітарної допомоги.
10. Помилки в інвентаризаційному описі або звіті можна виправити, подавши уточнюючі документи до кінця поточного місяця.
Важливо: подання звітів є обов’язковим для отримувачів гуманітарної допомоги. Так, організації, які вперше не подали звіт, при повторному порушенні будуть автоматично виключені з Єдиного реєстру.
Як подати звіт у системі
1. Увійдіть в особистий кабінет на good.gov.ua.
2. Перейдіть до розділу «Звіт» та натисніть «Створити звіт».
3. У розділі «Отримано» зведеної таблиці дані заповнюються автоматично — з декларацій або інвентаризаційного опису.
4. Розділ «Розподіл» заповнюєте, тільки коли була передача гуманітарної допомоги кінцевому набувачу. Інакше залишайте його порожнім.
5. Документи додаються лише в окремих випадках, про що йдеться у розділі «Документи».
6. Підпишіть звіт КЕП, натиснувши «Підписати» у розділі «Підпис».
Довідково
Автоматизована система реєстрації гуманітарної допомоги розроблена за підтримки Програми EGAP, що виконується Фондом Східна Європа та фінансується Швейцарією.
Державне підприємство «Інформаційно-обчислювальний центр Мінсоцполітики України» є розробником та адміністратором АС ГД. Якщо у вас є запитання щодо реєстрації та користування системою, звертайтеся до їхнього контакт-центру за номером (044) 494-19-10 або на е-пошту [email protected]