ДПС розробила процедуру оскарження рішення про неврахування таблиці платника та про відповідність платника критеріям ризиковості

На вебпорталі ДПС України розміщено проєкт Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо приведення у відповідність кодів УКТ ЗЕД та уточнення окремих положень» (далі – законопроєкт).

Законопроєкт розроблено у зв’язку з необхідністю приведення кодів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі – УКТ ЗЕД), наведених у ПКУ, у відповідність до вимог нової версії 2022 року кодів УКТ ЗЕД, затвердженої Законом України від 19.10.2022 р. № 2697-ІХ «Про Митний тариф України» (далі – Закон № 2697), приведення у відповідність до Закону України від 03.12.2020 р. № 1053-ІХ «Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я», а також уточнення окремих положень та усунення технічних неточностей задля повноцінного застосування норм права.

Так, Законом № 2697 встановлено нову редакцію номенклатури Митного тарифу України, в основу якої покладено нову версію УКТ ЗЕД, побудовану на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів версії 2022 року і Комбінованої номенклатури Європейського Союзу 2022 року, які застосовуються з 01 січня 2023 року. Водночас визнано таким, що з 01 січня 2023 року втратив чинність, Закон України від 04 червня 2020 року № 674-ІХ «Про Митний тариф України» (зі змінами, внесеними Законом України від 19 лютого 2022 року № 1261-ІХ) (далі – Закон № 674).

Окремі положення Кодексу містять коди товарів згідно з УКТ ЗЕД версії 2017 року, які були визначені Законом № 674, та, відповідно, потребують змін.

Враховуючи зазначене, законопроєктом пропонується внести зміни до статті 14 розділу І, статті 165 розділу IV, статті 197 розділу V, статті 215 розділу VІ, пунктів 58, 59, 64, 641, 65, 78 підрозділу 2 розділу ХХ, пункту 56 підрозділу 4 розділу ХХ, пунктів 17, 41, 44 підрозділу 5 розділу ХХ, підпункту 68.2 пункту 68 та підпункту 69.51 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, які дозволять усунути невідповідність у кодуванні товарів, у тому числі підакцизних, та уникнути ускладнень під час адміністрування податку на додану вартість, акцизного податку, податку на прибуток підприємств та податку на доходи фізичних осіб.

Крім того, положеннями законопроєкту визначено процедури досудового врегулювання спорів між платниками податку на додану вартість (далі – платники податку) та контролюючим органом щодо рішень про неврахування таблиці даних платника податку та про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Необхідність розроблення законопроєкту також викликано потребою уточнення окремих положень та усунення технічних неточностей, які формально унеможливлюють повноцінне застосування норм Кодексу.

Зауваження та пропозиції до законопроєкту від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються протягом одного місяця з дати його оприлюднення на офіційному вебпорталі ДПС за адресами:

Державна податкова служба України, Департамент методології, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, e-mail: [email protected];

Міністерство фінансів України, вул. Межигірська 11, м. Київ, 04071, e-mail: [email protected];

Державна регуляторна служба України, вул. Арсенальна, буд. 9/11, м. Київ, 01011, e-mail: [email protected].

Додаткові матеріали