Одним з актуальних питань у роботі контролюючих органів та суб’єктів господарювання є зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Для підприємств реального сектору економіки законодавчо створено умови, які дозволяють безперешкодно реєструвати податкові накладні, а саме діють:
1. Ознаки безумовної реєстрації податкових накладних
2. Позитивна податкова історія
3. Таблиця даних платника ПДВ.
Основні причини зупинення реєстрації податкових накладних
Податкові накладні можуть бути заблоковані через:
– віднесення підприємства до категорії ризикових платників.
– відсутність позитивної податкової історії.
– виявлення ризикових операцій.
– невідповідність податкової накладної встановленим критеріям.
Поради, які варто використати підприємствам з метою безперешкодної реєстрації податкових накладних
1. Контролюйте відповідність критеріям безумовної реєстрації
Деякі податкові накладні реєструються автоматично, якщо вони відповідають певним критеріям. Переконайтеся, що ваш бізнес підпадає під ці умови, щоб мінімізувати ризики.
2. Подбайте про позитивну податкову історію:
– вчасно сплачуйте податки
– Не допускайте прострочення термінів подання податкової звітності
– працюйте з надійними контрагентами. Здійснюйте додатковий моніторинг нових покупців та продавців.
3. Оновлюйте дані про своє підприємство.
Будь-які зміни у видах діяльності, КВЕД або інших реєстраційних даних слід оперативно вносити до офіційних реєстрів.
4. Подайте таблицю даних платника податку
Врахована таблиця даних платника ПДВ створює умови для автоматичної реєстрації податкових накладних, що зменшує навантаження на суб’єктів господарювання, особливо для суб’єктів господарюванням, які здійснюють діяльність, пов’язану з виробництвом та переробкою; будівництвом; наданням послуг (транспортних, клінінгових, бухгалтерських, охорони та ін.); виконанням різного роду робіт; сільгосптоваровиробництвом та інших.
5. Зберігайте належну документацію
Кожна господарська операція має бути підтверджена документально, зокрема такими документами:
– договорами зі специфікаціями, додатковими угодами.
– первинними бухгалтерськими документами (видаткові накладні, акти виконаних робіт, товарно-транспортні накладні).
– банківськими виписками.
– сертифікатами відповідності (якщо необхідно).
При наявності документів платник може швидко надати пояснення та документально підтвердити господарську операцію, відображену у зупинені податковій накладній.
Що робити, якщо накладну заблокували?
1. Перевірте повідомлення в електронному кабінеті – з’ясуйте причину блокування.
2. Підготуйте пояснення та документи – доведіть реальність операції.
3. Подайте їх до податкових органів – через електронний кабінет за встановленою формою.
4. Якщо відмовлено у реєстрації – оскаржуйте – спочатку адміністративно, а за потреби – у суді.