Очікування ДПС від нових правил взаємодії банків з клієнтами

У контексті інтеграції України до Європейського Союзу та посилення фінансової прозорості Надавачі Платіжних Послуг країни ініціювали підписання Меморандуму про забезпечення прозорості функціонування ринку банківських платіжних послуг.

На меті – приведення поточної практики роботи ринку під час встановлення ділових відносин та обслуговування клієнтів – фізичних осіб, фізичних осіб – підприємців до вимог законодавства ЄС.

Що це означає?

Меморандум спрямований на підвищення прозорості роботи з клієнтами, зокрема фізичними особами та фізичними особами – підприємцями, шляхом уніфікації ринкових практик та посилення довіри до фінансової системи. Водночас реалізація цих заходів сприятиме мінімізації розмірів тіньової економіки, що матиме позитивний вплив на загальний економічний розвиток України та її фінансову стабільність.

Основні напрями реалізації:

Меморандумом передбачено низку ключових заходів для підвищення прозорості та безпеки фінансового ринку. Серед них: належна перевірка клієнтів під час встановлення ділових відносин, моніторинг фінансових операцій із застосуванням ризик-орієнтованого підходу для виявлення та запобігання потенційним загрозам, впровадження автоматизованих антифрод-систем для захисту від шахрайства, а також обмін інформацією між учасниками ринку щодо підозрілих операцій.

Принципи, що гарантуються Меморандумом:

базовими принципами цього Меморандуму є забезпечення недоторканості приватної власності, що забезпечує вільний доступ та розпорядження власними коштами та заощадженнями для добросовісних клієнтів, що сприятиме зміцненню довіри населення до фінансової системи, а також дотриманню добросовісної конкуренції між надавачами платіжних послуг.