ДПС України в межах функціональних повноважень постійно здійснює аналіз діяльності платників податків у різних сферах господарювання та проводить активні заходи податкового контролю в частині виявлення порушень порядку проведення розрахунків при продажу товарів (наданні послуг).
Так, завдяки взаємодії з сервісними центрами МВС, було проаналізовано інформацію щодо кількості осіб, які проходили підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації водіїв та внесені акредитованими суб’єктами господарювання до Єдиного державного реєстру МВС.
За результатами аналізу отриманої інформації щодо кількості осіб, які пройшли навчання і були допущені до екзаменів та порівнянні її із задекларованими сумами доходу суб’єктів господарювання з вартістю такого навчання в розрізі категорій виявлено, що фактичні обсяги задекларованих розрахунків і доходу значно менші від кількісного математичного співставлення учнів та вартості навчання. Зазначене прямо вказує на високу ймовірність проведення розрахунків у готівковій формі без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) та/або отримання оплати за навчання в безготівковій формі з використанням реквізитів третіх осіб.
На підставі викладеного, головними управліннями ДПС у регіонах протягом серпня – вересня 2024 року здійснено контрольно-перевірочні заходи відносно суб’єктів господарювання, які надають послуги навчання з підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації водіїв транспортних послуг та у яких були виявлені наведені недоліки.
Під час проведення фактичних перевірок встановлено факти здійснення розрахунків без застосування РРО/ПРРО, повідомлення органів ДПС не про всі об’єкти оподаткування, через які провадиться діяльність, ненадання в повному обсязі документів, які належать до предмету перевірки, використання праці найманих осіб, без оформлення з ними трудових відносин.
Складено акти перевірок, якими зафіксовано порушення на загальну суму 5,23 млн гривень.
ДПС вкотре наголошує, що дотримання вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» при здійсненні господарської діяльності, а також офіційне оформлення трудових відносин з найманими працівниками – це позитивна репутація платника податків та гарантоване уникнення штрафних (фінансових) санкцій.