76% компаній підтвердили вплив тривалих відключень електроенергії на їх роботу. 88% компаній зазначили, що готові до відключень електроенергії, і майже всі із них (94%) мають план дій на випадок тривалих відключень електроенергії або розробляють його.
Американська торговельна палата в Україні, разом з компанією-членом «Делойт» в Україні, презентували результати опитування «Стійкість бізнесу: як компанії готуються до зими 2024-2025».
Опитування зібрало інформацію від компаній-членів Палати щодо їх планів та стратегій подолання спричинених блекаутами викликів. Отримані результати дають змогу визначити проблеми, з якими стикається бізнес, підходи до їх вирішення, а також заходи підтримки, яких може потребувати бізнес напередодні зимового періоду 2024-2025 років
139 керівників та топ-менеджерів компаній-членів Палати взяли участь в опитуванні, проведеному з 22 липня – 22 серпня 2024 року. 58% респондентів – керівники компаній.
Третина компаній може самостійно забезпечувати електропостачання протягом 24-х і більше годин за умови відсутності централізованого електропостачання, що демонструє високий рівень готовності бізнесу. Генератори є найпоширенішим джерелом живлення – 86% компаній використовують їх під час блекаутів, однак 40% з них диверсифікують джерела живлення, використовуючи, окрім генераторів, також сонячні панелі або газові установки.
Найбільш відчутним наслідком тривалих відключень електроенергії, про який повідомили майже дві третини респондентів (62%), є додаткові фінансові витрати на придбання палива, генераторів тощо. Більшість бізнесів визначили високу вартість резервного обладнання (73%) та недостатню кількість резервних джерел енергії (58%) ключовими викликами у підтримці енергетичної стійкості компаній.
Тривалі відключення електроенергії мають найбільший вплив на функції продажів (35%), виробництва (32%) та ІТ (27%).
Лише 22% респондентів впровадили зміни в операційні/виробничі процеси, зокрема відмовилися від деяких з них, передали на аутсорс або перенесли за кордон.
69% респондентів вважають, що програми фінансової підтримки для встановлення резервних джерел живлення та/або додаткової генерації є ключовими заходами для підтримки їхнього бізнесу. Також компанії зазначили про актуальність регуляторних змін для спрощення реалізації незалежних енергетичних проектів (53%) і програм податкових пільг та податкових відстрочок (46%).
«Тривалі відключення електроенергії впливають на роботу 76% компаній-членів Палати. Водночас, компанії демонструють неймовірну стійкість і готуються до зимового періоду: 94% компаній мають або розробляють план безперервної діяльності. Ми продовжимо підтримувати наші компанії та працювати з відповідальними стейкхолдерами та партнерами для полегшення діяльності компаній під час зимових відключень електроенергії», – прокоментувала Тетяна Прокопчук, віце-президент Американської торговельної палати в Україні.
«Тривалі відключення електроенергії критично порушують продуктивність компаній у різних секторах, значно впливаючи на продажі, виробництво, ІТ та інші ключові функції. Для вирішення цих проблем підприємствам терміново потрібні не лише надійне електропостачання, а й кваліфікований персонал та експертне керівництво. Глобальні консалтингові фірми можуть підтримати, допомагаючи підприємствам розробляти стратегії сталого розвитку, пропонуючи цільове навчання для працівників та координуючи роботу з донорами та урядом для забезпечення необхідних ресурсів. Завдяки їхнім ідеям компанії можуть краще орієнтуватися під час перебоїв електроенергії і забезпечувати безперервність», – зазначила Олена Бойченко, партнерка департаменту консалтингу «Делойт» в Україні.
Детальні результати опитування доступні за посиланням.