Програми стимулювання споживання українських товарів підтримують 92% українців, опитаних дослідницькою компанією Gradus Research на замовлення Міністерства економіки України. За наявності кешбеку за купівлю українських товарів, від 74% до 92% споживачів готові користуватися цією послугою та віддавати перевагу українському. Такі результати дослідження щодо ставлення українських споживачів до програми «Національний кешбек» були оприлюднені під час пресконференції в Києві 23 серпня 2023 року.
Результати дослідження представили заступниця Міністра економіки України Надія Бігун і соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.
Опитування респондентів відбувалося у квітні 2024 року.
Ключові результати дослідження:
- 92% опитаних підтримують та скоріше підтримують програми стимулювання споживання товарів з маркуванням «Зроблено в Україні»;
- 86% позитивно ставляться до українських виробників;
- 46% надають перевагу виробленому в Україні
- 89% громадян виявили бажання скористатися програмою кешбеку, незалежно від її розмірів
- 92% споживачів планують скористатися програмою за умови кешбеку в 10%.
Як свідчить дослідження, майже 50% опитаних готові витрачати кешбек на сплату комунальних послуг, 40% — купівлю українських товарів, 30% — медичні послуги, 25% — на благодійність.
«Дослідження доводять, що програма цікава споживачам та матиме значний попит серед населення. А головне – вона справді позитивно впиватиме на вибір покупців на користь українського. Це гарна новина для наших виробників та економіки в цілому. «Національний кешбек» доповнює зусилля держави в межах політики «Зроблено в Україні», спрямовані на стимулювання розвитку українського виробництва. І що найголовніше — це інструмент підтримки українців, адже кошти від кешбеку можна буде використовувати, наприклад, на оплату комунальних послуг», – зазначила заступниця Міністра економіки України Надія Бігун.
“У лютому 2023 ми у Gradus Research досліджували ставлення споживачів у шести європейських країнах із найвищим ВВП до товарів власних виробників, і порівнювали з даними по Україні. Тоді ми побачили тотальну підтримку з боку європейських споживачів до своїх національних виробників, в Україні показники були відчутно нижчими. А це дослідження сьогодні демонструє позитивну тенденцію до збільшення попиту на українське в Україні — 86% опитаних громадян декларують позитивне ставлення до національних брендів, що співмірно рівню підтримки британцями британського, французами — французського, чи італійцями — італійського”, — розповідає Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research.
Програму «Національний кешбек» Уряд затвердив 20 серпня 2024 року. Ухваленню рішення передувала аналітична робота, частиною якої було вивчення громадської думки та споживацьких настроїв населення.
Довідково:
Опитування проведене дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку Gradus. Вибірка відображає структуру населення міст із кількістю мешканців більше 50 тисяч у віці 25-55 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном, за виключенням тимчасово окупованих територій та територій ведення активних бойових дій. Період проведення поля: 8-9 квітня 2024 року. Розмір вибірки: 1000 респондентів.
Програма «Національний кешбек» передбачає отримання споживачами компенсації в розмірі 10% вартості придбаних ними українських товарів. Щоб отримувати кешбек, необхідно відкрити спеціальний рахунок та отримати віртуальну або фізичну карту в своєму банку або в додатку і далі в мобільному застосунку Дія обрати послугу Національний кешбек, де потрібно обрати картку, на яку буде щомісячно зараховуватися кешбек.
Максимальний обсяг кешбека – 3 тис. грн за місяць.
Програма стартує 2 вересня 2024 року.
Завантажити дослідження можна за посиланням.