До уваги ОСББ та виконавців комунальних послуг: через неподання інформації до Пенсійного фонду про потенційних отримувачів субсидій і пільг, власники житла можуть не отримати виплати.
За останні кілька років Уряд зробив багато кроків для того, щоб громадяни могли швидше і легше отримувати житлові субсидії і пільги. Сьогодні документи для призначення субсидій і пільг можна подавати онлайн, а перерахунок їх розміру здійснюється автоматично, витрачати свій час на стояння в чергах більше не потрібно.
Для забезпечення цього з 1 грудня 2022 р. житлові субсидії і пільги адмініструються Пенсійним фондом. Пенсійний фонд створив можливість подання спрощеного звернення за призначенням житлової субсидії, коли члену родини треба тільки подати спрощену заяву, а органи Пенсійного фонду самостійно з офіційних джерел здійснять збір та обробку відомостей, необхідних для призначення виплати. Час, який витрачає людина чи родина на призначення соціальних допомог був мінімізований, а процес подання заяви – максимально автоматизований.
Також на порталі електронних послуг ПФУ було створено електронні кабінети для надавачів житлово-комунальних послуг, зокрема для ОСББ.
Ці кроки забезпечили можливість державі самостійно обмінюватися інформацією з надавачами комунальних послуг про послуги, які вони надають конкретній родині, і швидше призначати субсидії.
Проте частина об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) та деякі виконавці комунальних послуг не подають до Пенсійного фонду інформацію, необхідну для призначення людям житлових субсидій і пільг. Через це мешканці таких будинків можуть не отримати передбачені їм законодавством виплати.
Через таку бездіяльність люди можуть стати заручниками ситуації, коли Пенсійний фонд не отримає всю чи частину інформації, необхідної для призначення житлово-комунальних субсидій, і, як наслідок, ті, хто потребує фінансової допомоги, не отримають житлових субсидій або пільг на житлово-комунальні послуги.
Нагадуємо, що з 2022 р. на вебпорталі електронних послуг ПФУ успішно діє Електронний кабінет управителів, об’єднань та виконавців комунальних послуг. Сервіс дає можливість дистанційно і з мінімальними витратами часу надавати ПФУ необхідну інформацію. Процес обробки такої інформації автоматизований. Це дає змогу ПФУ швидко приймати рішення та нараховувати населенню передбачені їм виплати.